وزیر بهداشت در اجلاس روسای بیمارستان‌ها عنوان کرد

ابلاغ بسته بهداشتی طرح تحول به دانشگاه‌های علوم پزشکی/ روسای بیمارستان ها در جابجایی مدیران خود رودربایستی را کنار بگذارند

هاشمی با ابلاغ بسته بهداشتی طرح تحول به کلیه روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: روسای بیمارستان ها اگر احساس کردند که مدیران حوزه کاریشان نیاز به جابجایی دارند، باید رودربایستی را کنار بگذارند و افراد صالح و شایسته را جایگزین این افراد کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل،  قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در  هفتاد و هشتمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: بعد از یک سال شاهد این هستیم که مردم از ارائه خدمات درمانی احساس رضایت نسبی دارند که این رضایت در حال ارتقاء است.

وی ادامه داد: امیدواریم این مقدمه ای که شروع کرده ایم به سرانجام مطلوبی در این دولت برسانیم البته این موضوع به این معنا نیست که ما کارهای روی زمین مانده نداریم در واقع این رضایت ها خوب است ولی آفت هم دارد بنابراین ما هنوز در مقدمه راه هستیم و کارهای زیادی داریم که باید با یک برنامه ریزی خاص و تیم هماهنگ مشکلات را یک به یک پیگیری کنیم.

هاشمی افزود: شما روسای دانشگاه ها نباید دچار غرور و از طرف دیگر دچار غفلت شوید چرا که یکی از مشکلاتی که ما در سطوح مدیریتی داریم این است که تعریف باعث می شود که فرد احساس کند کار بزرگی انجام داده و باعث خود بینی فرد شود.

هاشمی با بیان اینکه مسئولیتی که بر عهده شما نهاده شده یک سرمایه معنوی است، تصریح کرد: ضرورت دارد که یک بازبینی کلی در اقدامات یک ساله خود داشته باشید و در کمتر از 3 سال باقی مانده با قدرت بیشتری ادامه دهید باید توجه داشته باشید که در صورتی که نیاز به جابه جایی معاونین و مدیرانتان را احساس کردید رودرواسی را کنار بگذارید و جابه‌جایی را انجام دهید چرا که مهم انجام کار و ماموریت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اجلاس امروز برنامه تحول بهداشتی به کلیه دانشگاه ها به طور رسمی ابلاغ می شود تا بیمارستان‌ها این برنامه را آغاز کنند باید توجه داشت که موضوع بهداشت موضوع مهمی محسوب می‌شود چرا که در مهم بودن بهداشت و پیشگیری تردیدی نیست اما متاسفانه برخی از افراد به صورت غیر منصفانه ما را متهم کردند که درمان را مقدم بر بهداشت دانسته ایم  اما این طور نیست در واقع مشکلات زیاد حوزه درمان باعث شد که ما اول سراغ حل مشکلات این حوزه برویم.

هاشمی به برنامه‌های طرح تحول بهداشتی اشاره و عنوان کرد: در این برنامه باید شبکه بهداشتی و درمان تکمیل شود و در قالب این شبکه خدمات گسترده ای ارائه شود متاسفانه خانه‌های بهداشت شهری آسیب های زیادی دیده‌اند که باید این آسیب ها برطرف شود در شبکه بهداشت شهری نیز باید مسئله شیوع بیماری های غیر واگیر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی خطاب به روسای دانشگاه‌ها افزود: از بابت اعتبارات نباید نگران باشید چرا که علی رغم این شرایط که دولت از لحاظ اعتبارات کامل نیست اما قول تامین اعتبارات لازم برای برنامه تحول را داده است.

وی ادامه داد:  شما روسای دانشگاه‌ها باید توجه داشته باشید که نیازی نیست که معاون یک دانشگاه  یا رئیس یک بیمارستان ، استادیار یا دانشیار باشد ما از این مسئله در  این چند سال خیلی آسیب دیدیم بنابراین لازم است که رئیس بیمارستان فردی باشد که وقت برای مردم بگذارد حضور مداوم داشته باشد و گوش شنوا برای مردم داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث نظارت  اشاره و افزود: نظارت در عملکردها ضرورت دارد اگر شما نظارت نداشته باشید کار از دستتان خارج می‌شود همچنین شما باید در صورت رویت هر تخلفی از انجام  دستوری و اعمال زور جدا خودداری کنید و با صحبت مشکلات را برطرف کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هتلینگ بیمارستان ها اشاره و گفت: برای هتلینگ بیمارستان‌ها وقت بگذارید و اعتبارات را صرف بزک کردن بیمارستان ها نکنید بیمارستان‌هایی که خیلی قدیمی نیستند باید مورد بازسازی قرار گیرند و بیمارستان‌های قدیمی باید به فکر بیمارستان جایگزین باشند.

وی در پایان تاکید کرد: وزارت بهداشت یک وزارت کاملا تخصصی و خدماتی است و ما فقط باید نگاهمان علمی باشد و به هیچ عنوان نباید وارد کشمکش‌های سیاسی شویم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آزاد
۱۳:۰۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
با سلام وتشكر از وزير پرتلاش به استحضار عالي مي رساند اوضاع بهداشتي ومديريتي شهرساتن كوهدشت لرستان بسيار ضعيف ومشكل زا است زايمان در توالت را كه فراموش نكرده ايد عليرغم دستور اكيد شما آب از آب تكان نخورد مسءولين ضعيف همچنان در راس امور بوده وبيمارستان هم كه صاحب ومسوول ندارد وتوسط مسوول شبكه اداره شده كه اصلا هيچ نظارتي بر آن نيست در خواست رسيدگي عاجل وفوري داريم
آخرین اخبار