ملی پوش 24 ساله بسکتبال دلیل اصلی ضعف مقابل برزیل را کم آوردن انرژی و دفاع ضعیف تیم عنوان می کند و بحث دفاع را کلید بردن صربستان در روز سوم می داند.

محمد جمشیدی بعد از بازی با برزیل در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران از دلیل شروع خوب و عملکرد ضعیف در ادامه بازی توضیح داد: بازی را خوب و دفاعی شروع کردیم اما در ادامه انرژی کم آوردیم و مثل دقایق اول کوارتر خوب دفاع نکردیم. اگر به همان نحو دفاع کرده بودیم حتی امکان برنده شدن وجود داشت. البته برزیل تیم هشتم دنیا با چند بازیکن NBA است که ترکیب آن را قوی کرده اند.

2 بازی سنگین در شروع مسابقات انرژِی زیادی از بازیکنان ایران گرفته اما جمشیدی می گوید: انرژی زیادی که از ما گرفت اما شرایط برای همه از جمله صربستان یکسان است. اگر قرار باشد صعود کنیم باید حتما صربستان را ببریم. صرب ها مقابل فرانسه هم شکست خوردند و تنها راهمان شکست این تیم است. باید دید نظر و تدابیر مربی چگونه است اما با یک تفکر دفاعی امکان شکست دادن صربستان را داریم.

جمشیدی اضافه کرد: امیدوارم بازی با صربستان برایمان خوب باشد. اگر در روز بدمان باشیم دیگر به هیچ وجه امکان نتیجه گرفتن نداریم. بنابراین به کمی شانس هم برای برد نیاز داریم.

مهم نیست چه کسی امتیاز آورد

بازیکنانی مثل جمشیدی و یخچالی اعتماد به نفس خوبی مقابل تیم های قدرتمندی مثل اسپانیا و برزیل نشان دادند. فوروارد کوچک ایران با این وجود اعتقادی به آمار شخصی ندارد و تاکید می کند: زیاد مهم نیست که هر بازیکن چند امتیاز آورد. مهم نتیجه تیم است چون ورزش بسکتبال کاملا تیمی است. اما از نظر شخصی هم امیدوارم این بازی ها تجربه خوبی برای سال های بعد باشد که چطور با چنین تیم هایی مقابله کنیم.

جمشیدی ادامه داد: باید از بازی با این تیم ها یاد بگیریم. این مسابقات نه تنها برای ما بلکه برای بازیکنان بزرگتر تیم هم تجربه خوبی است. بازی با تیم هایی در بهترین سطح دنیا افتخار دارد و می توان از آن درس گرفت.

ملی پوش 24 ساله بسکتبال که از نسل جوانان قهرمان 2008 آسیا است می گوید: حسی دارم که در سال های آینده می توانیم به سطحی برسیم تا در حد تیم های بزرگی مثل حریفان جام جهانی با خود آنها رقابت کنیم.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار