وزیر امورخارجه روسیه درخواست خلع سلاح شبه نظامیان مناطق شرقی اوکراین را "غیر واقعی" خواند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزیر امور خارجه روسیه گفت غرب در اطلاع رسانی درباره اوضاع اوکراین فریبکاری کرده است و برخی نشریات غربی به این امر اذعان کرده اند.

"سرگئی لاوروف" در سخنرانی‌اش در دانشگاه روابط بین الملل مسکو افزود درهمین چارچوب می توانم به مقاله بسیارجالب "جان برشایمر" (با عنوان: چرا بحران اوکراین خطای غرب به شمار می رود؟) در تازه ترین شماره مجله فارن افرز اشاره کنم. برشایمر دراین مقاله تصریح کرد غرب اکنون درمقابل دوگزینه در زمینه بحران اوکراین  قرار دارد یا به تخریب اوکراین ادامه دهد یا این که درتوسعه اوکراین بی طرف شریک باشد. درصورتی که غرب گزینه دوم را انتخاب کند همه طرف‌های این بحران سود خواهند برد.

وزیر امورخارجه روسیه گفت آمریکا و همپیمانش باید از کییف بخواهند که راه دیگری را برای حل بحران اوکراین انتخاب نماید.

 لاوروف افزود واشنگتن و اتحادیه اروپا باید از دولت مرکزی اوکراین بخواهند تا از بمباران وگلوله باران غیرنظامیان و شهرها خودداری کند زیرا در غیر این صورت تشکل "واحدهای ارتش مردمی"(تشکل مخالف حکومت مرکزی اوکراین)چاره ای جز مقابله با ارتش اوکراین برای دفاع از مردم عادی ندارد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد کشورش در اوکراین مداخله نظامی نمی کند.

این مقام روسی درخواست خلع سلاح شبه نظامیان مناطق شرقی اوکراین را غیر واقعی توصیف کرد و گفت :"خلع سلاح شبه نظامیان اوکراین درخواستی غیر واقعی است."

 سرگئی لاوروف در جریاندر این سخنرانی از مقامات آمریکا و بلژیک خواست مانع از کاربرد سلاح های سنگین در اوکراین شوند.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه روسیه گفت باید در مینسک در باره یک آتش بس فوری بی قید شرط گفتگو شود.

این مقام روسی در بخشی دیگر از سخنانش اعلام کرد روسیه از اقتصاد، شهروندان و شرکت های خود در برابر تحریم ها دفاع می کند.

وزیرامورخارجه روسیه گفت مسکو سیاست خارجی مستقل دارد و از این سیاست کوتاه نمی آید. 

 لاوروف همچنین گفت: ما امیدواریم مذاکرات امروز با غرب روی تلاش برای برقراری آتش بس متمرکز شود. روسیه با هم توان تلاش می کند تا بحران اوکراین از راه مسالمت آمیز وسیاسی حل شود به صورتی که منافع همه گروه‌های سیاسی اوکراینی لحاظ شود.بطورکلی سیاست روسیه درنظر گرفتن دیدگاه های همه گروههای سیاسی اوکراینی است.این سیاست روسیه، به معنای داشتن سیاست خارجی مستقل است و مسکو از این سیاست درعرصه بین الملل عقب نشینی وصرفنظر نمی کند.این به معنای انزواگرایی نیست بلکه به معنای اتخاذ سیاست مستقل برمبنای منشور سازمان ملل و دیگر مقررات بین المللی است.

وزیر امورخارجه روسیه گفت شرکای مسکو درسازمان شانگهای وگروه بریکس با موضع روسیه درباره اوکراین موافقند اما غرب با معیارهای دوگانه با بحران اوکراین برخورد می کند.

سرگئی لاوروف افزود: غرب نمی تواند یک اصل یا یک قانون از اصول و قوانین بین المللی را بپذیرد اما به اصول وقوانین دیگر بی اعتنا باشد. روسیه همه اصول وقوانین بین المللی را می‌خواهد و برای اجرای همه این قوانین بدون کاربرد معیارهای دوگانه تلاش می کند.روسیه درعین حال به دنبال همکاری پراگماتیستی و واقع گرایانه با آمریکا وکشورهای غربی دیگر است اما تحقق این سیاست مستلزم خودداری غرب از سیاست تحریم، تهدید و اتهام زنی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار