فرهنگ غلط غرب را با تمام اشکالات مورد توجه کودکان قرار دادیم.

نصرت ‌کریمی طراح گرافیک در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران درباره استفاده از لوازم‌التحریر با طرح‌های مختلف برای کودکان گفت: استفاده از لوازم‌التحریر با طرح‌های غربی و تصاویری از کارتو‌‌ن‌ها یا هنر‌پیشه‌های خارجی جزء لاینفک برای دانش‌آموزان شده است.

وی در ادامه گفت: اشاعه فرهنگ غرب از طریق لوازم‌التحریر به سهولت صورت می‌گیرد در حقیقت تا به امروز در معرفی فرهنگ غرب به کودکان موفق بوده‌ایم و این بسیار تاسف بار است.

وی تصریح کرد: در حال حاظر در دوره تکنو‌لو‌ژی و پیشرفت هستیم بنابر‌این دانش‌آموزی که در این دوره است را نمی‌‌توانیم به راحتی و با نخریدن لوازم التحریر موجود، مجاب کنیم بلکه جلوگیری از خرید لوازم ‌التحریر با طرح‌های غربی برای بچه‌های امروز نیاز‌مند استدلال است.

وی در ادامه گفت: آیا تا به حال با دلیل منطق توانسته‌ایم دانش‌آموزی را که قرار است اولین سال تحصیلی را آغاز کند وتنها با کیف و کتاب و لوازم‌التحریر آشنا می‌شود، قانع کنیم که لوازم‌التحریر با طرح‌های ایرانی چون شکرستان،فیتیله و .... را داشته باشد.

این طراح گرافیک گفت: اگر توانستیم به دانش‌آموز دبستانی چرایی استفاده نکردن از این لواز‌م‌التحریر را بگوییم آنوقت می‌توانیم راه‌هایی را برای تغییر لوازم‌ مدرسه‌اش به لحاظ طرحی بیابیم در غیر این‌ صورت نه الان نه چندین دهه دیگر به موفقیت نمی‌رسیم.

کریمی گفت: بنابر‌این تا نرسیدن به راه کار نمی‌توانیم با کودکان برای استفاده نکردن ازاین طرح‌ها مقابله کنیم.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار