مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هشت مقاله برگزیده در همایش ملی علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) 12 شهریور ماه امسال در بجنورد ارائه می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی این اداره کل حسین ثابت قدم وحید گفت: پژوهشگران از سراسر کشور 130 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال کردند که بیشترین آن از استان های خراسان شمالی، کرمانشاه و مازندران بود.

وی افزود: مقاله انتخاب شده در این همایش در قالب کتاب انتشار یافته و در زمان برگزاری همایش نیز به مدعوین اهدا خواهد شد.

ثابت قدم وحید با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: توسعه و ترویج فرهنگ نورانی رضوی با رویکرد آموزه های سیاسی امام رضا (ع)، گسترش فعایت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه حضرت امام رضا (ع) از اهداف این رویداد ملی است.

وی همچنین تجلیل از پدیدآورندگان و مؤلفان آثار فاخر فرهنگی و هنری با موضوع سیره ائمه معصومین بویژه سیره امام رضا (ع)، چاپ و نشر و اشاعه آثار تولید شده و حفظ آن برای دوستداران اهل بیت (ع) را از دیگر اهداف برگزاری دومین همایش ملی علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا (ع) برشمرد.

دبیر دومین همایش ملی علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) در خراسان شمالی، درباره محورهای این همایش اظهار داشت : امام رضا (ع) و حکومت اسلامی در قالب های مبانی مشروعیت حکومت از دیدگاه امام (ع)، جایگاه قدرت در حکومت اسلامی از دیدگاه امام هشتم، جایگاه اقلیت های دینی در حکومت اسلامی، جایگاه ولایت در حکومت اسلامی و وظایف و مسئولیت های حکومت اسلامی از دیدگاه آن حضرت از جمله این محورها است.

ثابت قدم وحید با بیان اینکه ولایت پذیری از منظر امام رضا (ع) از دیگر محورهای این همایش است، تصریح کرد: آزادی فردی، اجتماعی و سیاسی از منظر امام رضا (ع)، عدالت اجتماعی، اتحاد و همبستگی امت اسلامی، شیوه تعامل با خواص از منظر امام هشتم از قالب های عنوان ولایت پذیری از منظر امام رضا (ع) بوده که پژوهشگران در این زمینه به جشنواره مقاله ارسال کردند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.