مسوول روابط عمومی دانشگاه یاسوج گفت:نخستین همایش ملی جنگل های بلوط با محورهای حفاظت، احیاء، اصلاح، توسعه و ارزشهای زیست محیطی و کاربردهای بلوط 12 تا 13 شهریور امسال در این دانشگاه برگزار می شود.


محمد علوی تبار در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: این همایش با همکاری مرکز تحقیقات بلوط ( بسیج علمی پژوهشی استان) و پژوهشکده منابع طبیعی و زیست محیطی دانشگاه یاسوج برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال اصل مقالات به دبیرخانه این همایش 15 اردیبهشت سال جاری بوده، گفت: نتایج داوری مقالات ارسال شده نیز 20 خرداد 93 اعلام شد.

علوی تبار شناسایی عوامل موثر در تخریب و خشکیدگی جنگلهای بلوط، راهکارهای مناسب احیاء جنگل­های بلوط، اکولوژی و جنگل­شناسی بلوط،مسائل اقتصادی و اجتماعی، آفات و بیماریها،برنامه­ ریزی و مدیریت جنگل­های بلوط،حقوق، قوانین و مالکیت منابع طبیعی و دانش بومی و مشارکت جنگل نشینان را از دیگر محورهای این همایش دو روزه عنوان کرد.

وی ارزشهای زیست محیطی بلوط ،تنوع گونه­ ای و ژنتیکی، جذب آلاینده­ های زیست محیطی، ترسیب کربن و تغییرات اقلیمی، حفاظت آب و خاک، حیات وحش و برآورد ارزش اقتصادی گیاه بلوط را از سایر محورهای این همایش برشمرد.
علوی تبار کاربردها، طب سنتی و دانش بومی، فارموکولوژی و ضدمیکروبی، فیتوشیمی، غذایی و صنعتی (دام و انسان) ، اگروفارستری و گردشگری و صنعت توریسم را از دیگر محورهای این همایش عنوان کرد.

وی تبیین اهمیت و جایگاه جنگل های بلوط در عرصه زاگرس با تاکید بر جنگل­های استان را از جمله اهداف این همایش دو روزه در دانشگاه یاسوج دانست و گفت:ایجاد حساسیت، انگیزه و توجه برای حفاظت و احیاء جنگل های بلوط، یافتن راهکارهای بهره برداری اصولی، پایدار و علمی از بلوط، جلب حمایت شرکتها و سرمایه­گذاران دولتی و غیر دولتی در خصوص حفاظت، احیاء، توسعه و بهره­برداری از بلوط و شناسایی و ایجاد ارتباط با سازمانها و مراکز تحقیقاتی مرتبط با بلوط در سراسر کشور از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

کهگیلویه وبویراحمد دارای 900هزار هکتارجنگل بلوط است./ش/ن
برچسب ها: همایش ، ملی ، جنگل ، بلوط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.