وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که جنگ اخیر با غزه روی اقتصاد این رژیم تاثیر منفی داشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اذعان کرد جنگ غزه روی اقتصاد این رژیم به خصوص در بخش گردشگری تاثیر منفی داشته است.

"یائیر لاپید" در کنفرانسی خبری گفت:" انتظار داریم که شاهد کاهش اندک رشد در نتیجه عملیات نظامی باشیم. بخش عمده این تاثیر روی  صنعت گردشگری است اما تجربه نشان می‌دهد که رشد اقتصادی سریعا بازخواهد گشت و اقتصاد قوی خواهد شد. این مسئله را در عملیات های نظامی قبلی هم شاهد بودیم".

وی افزود:" من باید به این مسئله رسیدگی کنم که ما با چه هزینه‌های امنیتی روبرو هستیم. این هزینه ها بیشتر از آن چیزی است که ما انتظارش را داشتیم یا خواستار آن بودیم. این هزینه ها ناشی از عملیات نظامی است. به نظر من این عملیات ،طولانی ترین عملیات نظامی است که از زمان استقلال اسرائیل شاهدش بودیم از این رو باید بهای آن پرداخته شود".

شبکه تلویزیونی رویترز در گزارشی اعلام کرد: پیش بینی رشد اقتصادی اسرائیل در سال 2014  قبل از جنگ اخیر که در بیست و ششم اوت با اجرای توافقنامه آتش بس خاتمه یافت،  دو ممیز نه دهم درصد بود.

بانک اسرائیل برآورد کرده است که رشد اقتصادی اسرائیل در سال2014 به علت بروز این جنگ کمتر از این رقم پیش بینی شده، باشد. 

وزیر دارایی اسرائیل تاکید کرد که بودجه ی سال 2014 در اسرائیل این پتانسیل را دارد که بیشتر هزینه‌های جنگ را بپردازد اما وی در عین حال گفت هدف تعیین شده برای  رقم کسری بودجه ی سال 2015 باید از دو و نیم درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد تا اینکه بتواند افزایش هزینه های نظامی را جبران کند.

وزیر دارایی اسرائیل هفته گذشته پیشنهاد کرده بود که هدف تعیین شده برای کسری بودجه به بالای 3 درصد تولید ناخالص داخلی برسد. وی درخواست بانک اسرائیل برای افزایش مالیات ها به منظور تامین بودجه را رد و اعلام کرده بود این کار به خانوارها و اقتصاد اسرائیل صدمه وارد می کند.

"کارنت فلاگ" رئیس بانک اسرائیل هشدار داد که اگر درآمدهای مالیاتی افزایش نیابد پیامد های اقتصادی در کار خواهد بود. در اسرائیل به جنگ لفظی بین کارنت فلاگ و پائیر لاپید در اسرائیل به دید نزاع سیاسی بین دو طرف سیاسی داخل اسرائیل نگریسته می شود.

کارنت فلاگ و یائیر لاپید اوایل دیروز با یکدیگر دیدار و توافق کردند که در زمینه همه موضوعات گفتگو کنند.

کابینه اسرائیل روز یک شنبه تصویب کرد که برای تامین هزینه‌های جنگ و کمک به مناطق جنوبی اسرائیل، که بیشترین خسارت‌ها به آن وارد شده است، 2 درصد از بودجه وزارت‌خانه‌های اسرائیل در سال 2014 کاهش یابد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار