سفیر آمریکا در لیبی که در مالت به سر می برد، امروز در واکنش به اشغال سفارت آمریکا توسط شبه نظامیان اعلام کرد به نظر می رسد فقط یک اقامتگاه متعلق به سفارتخانه توسط شبه نظامیان اشغال شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ "دبرا جونز" که بعد از تخلیه سفارت آمریکا در لیبی در پایان ماه ژوئیه در مالت به سر می برد، با اعلام این مطلب که به نظر می رسد شبه نظامیان اسلامگرا فقط یک اقامتگاه سفارت را اشغال کرده اند، اطمینان داد مجتمع سفارتخانه غارت نشده است.
جونز در صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد  تا جایی که من بر اساس عکس های اخیر می دانم از مجتمع سفارتخانه آمریکا در طرابلس به خوبی محافظت می شود و غارت نشده است .
وی در واکنش به ویدیویی در شبکه اینترنت که گروهی از مردان را که برخی از آنها مسلح هستند در بالکن و اطراف استخر سفارت آمریکا نشان می داد، این مطلب را عنوان کرد.
شبه نظامیان فجر لیبی شامل اسلامگرایان، روز یکشنبه تایید کردند که کنترل سفارت آمریکا را به دست گرفته اند. آنها اعلام کردند در مجتمع سفارت وارد تعداد زیادی از ویلاها شده اند تا امنیت را حفظ و از غارت آنها جلوگیری کنند.
سفیر آمریکا خاطر نشان کرد تا جایی که تصاویر نشان می دهد،  به نظر می رسد یک اقامتگاه ضمیمه سفارت آمریکا در طرابلس است . وی افزود در این باره نمی تواند اظهار نظر قطعی بکندزیرا وی در محل حضور نداشته است.
سفیر آمریکا در لیبی افزود « کسانی که از سفارت دیدن کرده اند، واقعیت را می دانند ».
 یک عکاس خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است که در محل هایی که توسط شبه نظامیان اشغال شده است، به غیر از آثار خمپاره ای که به دیوار اصابت کرده است، خسارت اندکی مشاهده کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار