تلویزیون العراقیه به نقل از قسام عطاء ، سخنگوی ارتش عراق اعلام کرد ساکنان شهرک آزاد شده آمرلی امروز یکشنبه مراسم جشن و شادی برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان؛ امروز ارتش عراق کنترل کامل شهرک آمرلی را که ساکنان آن ترکمن های شیعه هستند از تروریست های داعش پس گرفت.
شهرک آمرلی به مدت دو ماه در تصرف داعش بود. این شهرک در شمال عراق قرار دارد.

"جاسم حمد"، وزیر جوانان عراق نیز اعلام کرد سربازان ارتش این کشور پس از درگیری شدید با تروریست های داعش، شهرک آمرلی را آزاد کردند.
دو ماه پیش صدها نفر از شورشیان داعش به طرف شهرک آمرلی به پیشروی خود ادامه دادند و این موضوع باعث قطع کمک های غذایی، آب آشامیدنی و امکانات پزشکی به ساکنان این منطقه شد.

"نیکلای ملادنوف"، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور عراق هفته گذشته هشدار داده بود ساکنان شهرک آمرلی در معرض قتل عام احتمالی توسط افراطیون هستند.
شبکه مستقل خبری السومریه نیز گزارش کرد نوری مالکی، با فرماندهان ارتش در آمرلی تماس تلفنی برقرار کرد و این پیروزی را به آنان تبریک گرفت.
در همین حال نیروهای ارتش عراق نیز به سمت منطقه سلیمان بیک در شمال عراق به پیشروی های خود ادامه دادند.

یک مقام امنیتی عراق در گفتگو با خبرگزاری السومریه اعلام کرد : نیروهای امنیتی این کشور پس از درگیری های شدید با شورشیان داعش توانستند بخش هایی از منطقه سلیمان بیک را آزاد کنند.
"رائد ابراهیم"، استاندار استان صلاح الدین در شمال عراق اعلام کرد : این آغاز پیروزی و نقطه شروع آزاد سازی همه مناطق این کشور است.

 با پیشروی های تروریست های داعش در عراق و سوریه، چندین کشور پیشنهاد ارسال سلاح و تجهیزات به منظور مقابله با شورشیان در شمال عراق را مطرح کردند.

دولت استرالیا روز یکشنبه اعلام کرد مقامات این کشور به درخواست آمریکا و به منظور حمایت از حملات ارتش عراق علیه ستیزه جویان در شمال، تجهیزات نظامی به این کشور ارسال خواهند کرد.

"تونی ابوت"، نخست وزیر استرالیا گفت هواپیمای هرکولوس سی-130 و سی-17 نیروی هوایی این کشور به هواپیماهای کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و کانادا در عراق می پیوندد.

وی گفت : مشارکت استرالیا با هماهنگی دولت عراق و کشورهای منطقه همچنان ادامه خواهد داشت.
در حمله داعش از ماه ژوئن تاکنون بیش از هزاران نفر از اقلیت های مسیحی و ایزدی به مناطق امن فرار کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۰:۴۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۳
به عراقی ها به عنوان یه شهر وند ایرانی تبریک میگم
آخرین اخبار