سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه تکراری اجلاس یکصد و سی و دوم وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس پیرامون جزایر ایرانی تنب بزرگ، کوچک و ابوموسی را مردود و ناشی از عدم درک واقعیت‌های تاریخی و شرایط جاری منطقه دانست.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه تکراری اجلاس یکصد و سی و دوم وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس پیرامون جزایر ایرانی تنب بزرگ، کوچک و ابوموسی را مردود و ناشی از عدم درک واقعیت‌های تاریخی و شرایط جاری منطقه دانست.
 
 افخم افزود: این بیانیه مصداق بارز دخالت در امور داخلی کشور ماست و جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت و رد کامل مفاد آن تاکید می‌کند که این نوع موضع گیری‌ها جز انحراف افکار عمومی و تاخیر در همکاری‌های هدفمند بین ملل منطقه تاثیر دیگری نداشته و نخواهد داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: سیاست اصولی ما در قبال کشورهای حوزه خلیج فارس، رعایت حسن همجواری، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی دیگران و توجه به واقعیت‌های غیر موهوم است و جمهوری اسلامی ایران در شرایط حساس کنونی منطقه مجددا بر آمادگی خود جهت بهبود و گسترش روابط با دولت‌های حوزه خلیج فارس تاکید می‌‌کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: افخم ، بیانیه ، مردود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار