نیکخواه بهرامی: بازی با برزیل سخت تر ازاسپانیا است

کاپیتان تیم ملی بسکتبال بازی دشواری را مقابل برزیل پیش بینی کرد و این دیدار را سخت‌تر از مصاف با اسپانیا دانست.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از سایت فدراسیون بسکتبال، بازیکنان توانمند تیم ملی ایران در دومین تجربه جهانی خود مقابل تیم اسپانیا یکی از قدرت‌های برتر بسکتبال دنیا و قهرمان دوره گذشته رقابت‌های جام جهانی نه تنها حریف دست و پا بسته‌ای نبودند بلکه با ارائه بازی خوب باعث شدند تا تماشاگران حاضر در سالن نظاره گر بسکتبال زیبایی باشند.اختلاف سطح بسکتبال آسیا و اروپا و سبک متفاوت این رشته پر طرفدار در این دو قاره به خوبی در دیدار تیم ملی ایران و اسپانیا قدرت‌های برتر آسیا و اروپا نمایان بود.

صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ایران بعد از پایان اولین دیدار تیم ملی در رقابت‌های جهانی اسپانیا ،رویارویی با تیم‌های تراز اول دنیارا بسیار سخت عنوان کرد و به اختلاف بارز سبک بازی بسکتبال در این دو قاره اشاره داشت.

وی افزود: بازی دشواری مقابل اسپانیا داشتیم جدای از این که این تیم یکی از قدرت‌های برتر دنیاست و قهرمانی جهان و المپیک را در کارنامه دارد با توجه به قبول میزبانی این دوره از مسابقات به عنوان یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی به شمار می آید. در این دیداری که پشت سر گذاشتیم در کنار بازیکنان خوب و تاثیرگذار تیم حریف برادران گسول دوسنتر قدرتمند این تیم از نقاط قوت و عامل اصلی پیروزی اسپانیا به شمار می آمدند.

نیکخواه بهرامی خاطرنشان کرد: تیم اسپانیا سال‌هاست که در بالاترین سطح بسکتبال رقابت کرده است اما تیم ایران هر 4 سال یک بار فرصت حضور در چنین میادینی را به دست می آورد با این حال بازیکنان تیم ایران با تمام وجود تلاش کردند و می توانستیم با اختلاف کمتری این بازی را به پایان ببریم.

وی ادامه داد: تیم اسپانیا یک تیم حرفه‌ای است بدون توجه به شرایط از ابتدا تا انتها با یک ریتم خاص بازی و تاکنیک‌های مورد نظر را تمام و کمال در بازی پیاده کرد اما در مقابل ما در برخی از دقایق به دلیل فشار زیاد بازی تمرکز لازم را نداشتیم و از کار تاکتیکی خارج می شدیم، در آسیا اگر چند دقیقه هم بدون تمرکز بازی کنیم فرصت جبران داریم و می توانیم به بازی برگردیم و برنده باشیم اما بسکتبال در این سطح بازی یک لحظه غفلت هم می تواند اختلاف بازی را چند برابر کند و در این شرایط جبران امتیاز بسیار دشوار و حتی غیر ممکن است.

کاپیتان تیم ملی ایران در خصوص بازتاب عملکرد بازیکنان ایران مقابل اسپانیا در رسانه‌های خارجی گفت: تلاش بازیکنان ایران مورد توجه قرار گرفت و حتی بازیکنان اسپانیا نیز بعد از بازی عنوان کردند تصور چنین بازی خوبی را از ما نداشتند. در انتهای بازی جدای از تماشاگران ایرانی که در سالن حضور داشتند تماشاگران اسپانیا به تشویق بازیکنان ایران پرداختند و به خاطر بازی بسکتبال زیبایی که شاهد بودند از تیم ما تشکر کردند.

تیم ملی ایران ساعت 20:30 امروز مقابل برزیل به میدان می رود. بسکتبالیست‌های ایران چندی پیش در یک دیدار دوستانه در کشور اسلونی مقابل این تیم بازی کرد صمد نیکخواه بهرامی با توجه به شناخت خوبی که از برزیل به دست اوردند در این مورد این بازی گفت: تیم برزیل قوی تر از تیم اسپانیا است این دیدار به نسبت سخت تر از بازی اول ما خواهد بود با این وجود تمام توانمان را به کار خواهیم گرفت تا نماینده شایسته ای برای بسکتبال ایران و آسیا باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار