وکیلی: قهرمانی در آسیا اولویت نخست نیست

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: اولویت نخست پشتیوانه سازی برای تیم ملی است و قهرمانی در آسیا در اولویت بعدی قرار دارد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ محمد وکیلی افزود: چهار ماه و 10 روز پیش تمرینات آماده سازی تیم والیبال نوجوانان را با هدف بازیکن سازی برای سال‌های 2017 تا 2020 تیم ملی آغاز کردیم و پیشرفت خیلی خوبی نیز در این مدت داشته‌ایم.

وی با تاکید بر نداشتن مشکل صغر سنی در تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: بازیکنان تیم والیبال نوجوانان از 11 دیماه سال 77 به بعد هستند و هیچ مشکلی سنی در این تیم نداریم.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان در ادامه با بیان اینکه در مدت تمرینات آماده سازی از تجربه های مربیان داخلی و خارجی استفاده کردیم، گفت: روش تمرین نیز تلفیقی از روش‌های سرمربیان گذشته والیبال ایران در رده‌های سنی مختلف بوده است.

برنامه تمرینات بدنسازی بازیکنان یکسان نبوده و بر اساس پست و وظیفه در زمین تمرینات خاص برای آنان تدوین شده است.

وی با بیان اینکه اکثر بازیکنان با 10 درصد آمادگی تمرینات را آغاز کردند، گفت: در حال حاضر بازیکنان به مرز 80 درصد آمادگی رسیدند و چون هدف این تیم مسابقات قهرمانی جهان در سال 2015 است، بازیکنان سال آینده به آمادگی کامل خواهند رسید. بنابر این در رقابت‌های قهرمانی آسیا با همان 80 درصد آمادگی حضور خواهیم یافت.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان در باره ترکیب این تیم گفت: شروع تمرینات با تست 180 بازیکن آغاز شد و در نهایت به 12 نوجوان اعزامی رسیدیم که از نظر عوامل مهم ورزش والیبال از نظر میانگین قد و وزن در شرایط خیلی خوبی قرار دارند. به عنوان مثال میانگین قد پاسورهای تیم نوجوانان 199 سانتی متر است و میانیگن قد لیبروها نیز 185 سانتی متر است. این بازیکنان مشکل دفاع کناره‌های تیم ملی والیبال ایران را نیز در آینده برطرف خواهند کرد.

تیم ملی والیبال نوجوانان بامداد فردا یکشنبه تهران را به مقصد سری لانکا ترک خواهد کرد تا از روز 14 شهریورماه رقابت خود در قهرمانی آسیا را آغاز کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار