مجموعه "شهرنامرئی" به کارگردانی مازیار محمدی نژاد و تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا آماده پخش است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ مجموعه "شهرنامرئی" به کارگردانی مازیار محمدی نژاد و تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا  آماده پخش است.

کارگردان این مجموعه در معرفی داستان "شهرنامرئی" گفت: پسر بچه ای به نام سپهر طی کاوشی که در مورد چگونگی از دست رفتن پدر دانشمند خویش دارد به باغی اسرار آمیز بر می خورد و از طریق آن باغ به سفری تخیلی می رود که بعد ها می فهمد آنجا شیراز است و در آنجا دوستانی پیدا می کند که با کمک آنها می تواند ماجراهایی هیجان انگیز را بر علیه دشمنان شهر و سوء استفاده کنندگان از دانش بیافریند.

کارگردان این مجموعه با اشاره به پشتوانه تجربی تیم سازنده گفت: داستان "شهرنامرئی"  با توجه به این شرایط و بر اساس تجربیات آزمایشی گذشته طراحی شد و تلاش شده طی آن بیشترین بهره گیری از تخصص و امکانات فنی مورد نیاز برای تولید یک سریال چهارصد دقیقه ای به کار گرفته شود.

وی افزود: به عنوان مثال رندرینگ پروژه بر خلاف رویه معمول در تلویزیون ایران، برای نخستین بار با کیفیت HD انجام شد، تا پروژه جهت استفاده در رسانه های دیگر نیز قابل استفاده باشد و یا پس از ارتقاء فرستنده های صدا و سیما در آینده مطابق با استاندارد های روز باشد. گرچه این مساله زمان و هزینه های رندرینگ را به بیش از سه برابر افزایش داد اما نتیجه کار تصویری با کیفیت متفاوت می باشد.

وی با اشاره به طولانی بودن مراحل ساخت این سریال انیمیشنی افزود: برای ساخت مجموعه "شهرنامرئی" حدود دو سال زمان صرف شده است.

وی ضمن تقدیر از همکاری ناظر کیفی در تولید مجموعه "شهرنامرئی" خاطر نشان کرد: از اتفاقات مثبتی که در سال گذشته برای مجموعه افتاد همکاری سازنده و کارشناسانه میان ناظر کیفی و تولید کننده بود که نه تنها مانعی برای سرعت تولید ایجاد نشد بلکه کمک های فکری مناسبی را در اختیار تیم تولید قرار داد.

مازیار محمدی نژاد مهمترین دغدغه تیم تولید این سریال را ایجاد فضایی بومی و خارج از کلیشه های رایج معرفی می کند و می افزاید: داستانی که آموزش و هدف های آموزشی و اخلاقی را در لایه های زیرین خود پنهان می کند می باید از شعار زدگی پرهیز کند.

مجموعه «شهر نامرئی» در 26 قسمت پانزده دقیقه ای در مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.