گروه سیاسی شبکه چهار سیما، به مناسبت فرارسیدن سالروز قیام خونین17 شهریور، ویژه برنامه مستند«روز واقعه» را که محصول گروه سیاسی است، روی آنتن می‌برد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه نخبگان، گروه سیاسی شبکه چهار سیما، به مناسبت فرارسیدن سالروز قیام خونین17 شهریور، ویژه برنامه مستند«روز واقعه» را که محصول گروه سیاسی است، روی آنتن می‌برد.
 

این مستند که با هدف به تصویر کشیدن قیام 17 شهریور تهیه و تولید شده است، علل و زمینه های این قیام، نوع برخورد رژیم پهلوی با مردم در میدان ژاله، تعداد کشته ها و مجروحین، سیاست و عملکرد دولت آمریکا در این فاجعه تاریخی، پیام امام خمینی (ره)، نقش و پیامدهای 17 شهریور در تسریع پیروزی انقلاب اسلامی را نیز تصویر می کند.
 
گفتنی است عباس ملکی یکی از عکاسان واقعه 17 شهریور، خاطراتی تصویری از آن روزها بیان می کند و برخی از شاهدان عینی که از جامعه پزشکان و عموم مردم بودند نیز به ذکر خاطرات خود می پردازند.
 
همچنین در آیتمی ویژه صحبت‌های آرشیوی علی غفاری، از سربازان رژیم پهلوی که دستورات فرماندهان امنیتی رژیم پهلوی در کشتار مردم در روز 17 شهریور را اجرا نکرده است و میدان ژاله را ترک کرد نیز  شنید نی است.
 

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار