شاهدان عینی به خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده اند که بوکوحرام بسیاری از ساکنان شهر گامبورونگالا در شمال شرقی نیجریه را کشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، این خبرگزاری گزارش داده است شاهدان عینی روز گذشته در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرده اند که شورشیان گروه بوکوحرام بسیاری از ساکنان شهر گامبورونگالا در مرز با کامرون را کشته است.

یکی از ساکنان شهر گامبورونگالا که روز جمعه به شهر فوتوکول کامرون پناه برده بود در این باره گفت:" بوکوحرام مردم را مانند مرغ می کشتند. آنها ابتدا شروع به انجام جنایات مشخصی کردند و پس از آن کشتار و قتل عام را ادامه دادند."

وی همچنین با تأیید این که بین قربانیان، یک روحانی مسلمان نیز بوده گفت: آنها هشدار داده اند که هرکسی که با ترک شهر مخالفت کند کشته خواهد شد.

همچنین "یوسف ساندا" از اهالی دیگر این شهر که به شهر فوتوکول کامرون پناهنده شده نیز می گوید: "نیروهای بوکوحرام  با اسلحه و ساطور در خیابانها می گردند و وارد خانه ها و مغازه ها شده و اقدام به غارت آن‌ها می کنند."

گفتنی است، نیروهای بوکوحرام این هفته پس از اشغال مقرنظامی امنیتی  شهر گامبورونگالا، بر این شهر مسلط و هزاران تن از ساکنان این شهر را آواره و مجبور به پناهنده شدن به کامرون کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار