شورای وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی نشست جده بار دیگر ادعاهای بی اساس خود را درباره جزایر سه گانه ایرانی تکر کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق چاپ قطر در شماره امروز خود در گزارشی از جده با اشاره به بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس نوشت: وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا شنبه صد و سی و دومین نشست خود را به ریاست شیخ خالد الحمد الجابر الصباح، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت رئیس دوره کنونی این شورا به پایان رساندند.

بنا بر این گزارش، وزیران خارجه کشورها عضو شورای همکاری خلیج فارس در این نشست با تکرار ادعاهای گستاخانه خود، بار دیگر بر مواضع ثابت خود در مخالفت با ادامه اشغال(!!) جزایر سه گانه امارات(جزایر همیشه ایرانی) از سوی جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

این گزارش حاکی است: همچنین وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با تاکید مجدد بر اهمیت همکاری میان کشورهای این شورا و ایران بر اساس اصل احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت کشورهای منطقه، ابراز امیدواری کردند: تمدید مذاکرات میان گروه پنج به اضافه یک و ایران تا بیست و چهارم نوامبر آینده، به توافقی جامع میان دو طرف منجر شود.          

همچنین این شورا از قعطنامه شماره 2170 تحت بند هفتم شورای امنیت سازمان ملل که در تاریخ پانزدهم اوت 2014  در محکومیت گسترش نقض خطرناک حقوق بشر از سوی گروههای تروریستی در عراق و سوریه صادر شده، استقبال کرد.

به نوشته این روزنامه، وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با تاکید بر موضع ثابت کشورهای عضو برای حفظ تمامیت ارضی و استقلال سوریه، بار دیگر بر اجرای توافقنامه ژنو یک در زمینه تحقق انتقال مسالمت آمیز قدرت در سوریه تاکید کردند.   

به نوشته الشرق، در بیانیه پایانی شورای همکاری خلیج فارس همچنین از آتش بس در غزه میان طرف های فلسطینی و اسرائیلی استقبال و از نقش میانجیگری مصر تقدیر شد. 

در این بیانیه با تبریک مجدد به مسئولان عراق، ابراز امیدواری شد که تشکیل دولت جدید در این کشور به تقویت اتحاد ملی منجر شود.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار