اصفهان/

رتبه چهارم گمرکات استان اصفهان در بین استان های کشور

استان اصفهان در پنج ماهه سالجاری از لحاظ ارزش صادرات بیش از 10 درصد ، ارزش واردات بیش از 16 درصد ، از لحاظ امور مسافری نزدیک به 24 درصد و کسب درآمد عمومی بیش از 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش فعالیت داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان و بنابر اعلام روابط عمومی گمرک استان اصفهان ، در پنج ماهه سالجاری استان اصفهان با صادراتی به ارزش بیش از نهصد و 29 میلیون دلار و به وزن بیش از یکهزار و سیصد و 25 تن کالا در رتبه چهارم استان های صادراتی کشور قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 18 درصد کاهش و از لحاظ ارزش 10 درصد افزایش داشته است.

در پنج ماهه سالجاری ، بالغ بر ششصد و 46 قلم کالای صادراتی به وزن بیش از پانصد و 27 میلیون و دویست هزار کیلوگرم و با ارزش بیش از چهارصد و 21 میلیون و نهصد و 40 هزار دلار کالا به 75 کشور جهان از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 38 درصد و از لحاظ ارزش 9 درصد کاهش داشته است.

کشورهای عراق ، امارات ، افغانستان ، ایتالیا و اسپانیا مجموعاً بمیزان 70 درصد ، بیشترین حجم صادرات را بخود اختصاص داده اند.

عمده ترین گروه کالاهای صادراتی در این مدت کالاهای چدن آهن فولاد ، مواد پتروشیمی ، فرش ، محصولات آهنی و فولادی و شیمی آلی هستند که مجموعاً با اختصاص 78 درصد از وزن و ارزش بیشترین سهم را طی این مدت داشته است .

در طی این مدت ، پانصد و 62 قلم کالا از 60 کشور جهان به ارزش بیش از یکصد و 7 میلیون و ششصد و29 هزار دلار و به وزن بیش از 22 هزار تن کالا در گمرک اصفهان تشریفات واردات آن انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 28 درصد افزایش داشته است .

بنابر این گزارش عمده ترین کالاهای وارداتی: ماشین آلات مکانیکی ، مواد پلاستیکی ، ماشین آلات برقی ، محصولات آهن و فولاد می باشد و کشورهای امارات ، ایتالیا ، چین ، آلمان و ترکیه از حیث ارزش بیشترین سهم را در اختیار دارند .

همچنین در خصوص امور مسافری ، گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت 24 ساعته ، تا پایان مردادماه سالجاری تشریفات امور مسافری بیش از دویست و 8 هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به 24 درصد افزایش داشته است .

در خصوص پرونده های قاچاق کالا ، با توجه به افزایش مبارزه با قاچاق کالا وکنترل راه های مواصلاتی طی پنج ماه سالجاری تعداد چهارصد و 33 فقره پرونده مظنون به قاچاق ، کشف شده توسط سازمان های کاشف دیگر ، با ارزش بیش از یکصد و 12 میلیون و دویست هزار ریال در واحد حقوقی قضایی گمرک اصفهان در حال بررسی اسناد ، مدارک و پیگیری می باشد.

خاطرنشان می شود: گمرکات استان اصفهان تا پایان مردادماه سالجاری بالغ بر سیصد و 31 میلیارد و چهارصد و 90 میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده است که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش یافته است.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، کشور ، رتبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.