تعاون باید در اقتصاد کشور جایگاه ویژه‌ای داشته باشد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در افتتاح نمایشگاه توانمندیهای اقتصاد تعاونی استان گفت : دولت به بخش تعاون توجه ویژه‌ای دارد و برای تحقق ظرفیت‌های این بخش اهتمام جدی میکند .

غریوی جایگاه بخش تعاون را در سند توسعه بخش تعاون، قانون اساسی، برنامه پنجم توسعه و دیگر اسناد بالادستی کشور یادآور شد و افزود : اصل 44 قانون اساسی بر رشد و توسعه بخش خصوصی و غیردولتی کردن اقتصاد کشور تاکید دارد و بخش تعاون نیز در این بین می‌‌تواند برای تحقق این اصل مهم اقتصادی کشور موثر باشد.

وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی تصریح کرد : این اصل بر تشکیل اقتصاد کشور به سه بخش دولتی ،خصوصی و تعاونی تاکید دارد.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر سهم بخش عمومی از اقتصاد کشور 80 درصد است، اضافه کرد : سهم بخش خصوصی 15 و تعاون 5 درصد در اقتصاد کشور است.

غریوی به تحقق سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه اشاره و تاکید کرد: سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور در ماده 116 برنامه پنجم مورد تاکید بوده و بر اهمیت آن صحه گذاشته شده است.

وی همچنین بر ضرورت توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد توسعه بخش تعاون در اقتصاد کشور تاکید و خاطر نشان کرد:رهبر معظم انقلاب یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور و مبارزه با معضل بیکاری را توجه به بخش تعاون می‌دانند./ز


برچسب ها: تعاون ، اقتصاد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.