با پایان فصل برداشت گیاه پنیرک در خراسان جنوبی بیش از 600 کیلو گرم از این محصول در شهرستان فردوس برداشت شد.

برداشت بیش از 600 کیلوگرم گیاه پنیرک در فردوس

با پایان فصل برداشت گیاه پنیرک در خراسان جنوبی بیش از 600 کیلو گرم از این محصول در شهرستان فردوس برداشت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ مدیر جهاد کشاورزی فردوس با اشاره به اینکه این محصول برای اولین بار در خراسان جنوبی در این شهرستان کشت شده، افزود: این میزان محصول از حدود یک هکتار از اراضی این شهرستان که به صورت آزمایشی زیر کشت پنیرک رفته ، برداشت شده است .

غلامی تصریح کرد: پنیرک گیاهی علفی به ارتفاع 60 سانتی‌متر و پایاست که به صورت خودرو در بسیاری از نقاط می‌روید و برای استفاده دارویی نیز کشت می شود .

مدیر جهاد کشاورزی فردوس اظهار کرد: قسمت مورد استفاده پنیرک در ایران، گل‌های بنفش رنگ خشک شده آن است و محل رویش این گیاه در ایران نواحی البرز، اطراف تهران، شمال ایران، آذربایجان، آستارا، اصفهان، نواحی مرکزی ایران، خراسان، دامغان،سمنان و کرمان می باشد.

وی ارزش هر کیلوگرم از گل های خشک شده این گیاه را 35 هزار تومان اعلام کرد و یادآور شد: ساییده برگ گیاه پنیرک برای شکستگی اعضاء مفید است و ترکیب گیاه پنیرک با روغن زیتون برای سوختگی و عقرب ‌گزیدگی و دم کرده ساقه و برگ آن با شکر نیز برای گرفتگی صدا مفید است .

 مدیر جهاد کشاورزی فردوس همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گیاه پنیرک به صورت بذر اصلاح شده در این شهرستان کاشت شده و همچنین یک گیاه دو ساله است پیش‌بینی می‌شود در سال دوم ،عملکرد سطح زیر کشت آن تا سه برابر افزایش یابد .

کاشت گیاه پنیرک در اسفند و فروردین انجام و برداشت آن نیز از نیمه خرداد تا نیمه مرداد انجام می شود .

گیاه پنیرک ایران به خارج از کشور نیز ارسال می شود .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.