سرپرست فرمانداری سمیرم گفت: جمعیت شهرستان به سرعت در حال کاهش است که دلیل عمده مهاجرت از این شهرستان به دلیل بیکاری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان محمدحسین نصرتی در جمع مردم سمیرم یکی ازمشکلات شهرستان سمیرم را مشکلات زیرساختی دانست و گفت: وضعیت نامناسب جاده ای و اینکه تعدادی از روستاهای شهرستان با مشکل تامین آب آشامیدنی سالم مواجه هستند از جمله مشکلات زیرساختی شهرستان سمیرم است.
وی افزود: کشاورزی در این شهرستان به دلیل خشکسالی با خطر مواجه است وبا توجه به اینکه بسیاری از باغات شهرستان در حال خشک شدن هستند نیاز است با طرح های مناسب از جمله تغییر الگوی کشت و روش های آبیاری نوین این مشکلات برطرف شود.
سرپرست فرمانداری سمیرم مهاجرت را از تبعات بیکاری در این شهرستان عنوان کرد و گفت: جمعیت شهرستان به سرعت در حال کاهش است که دلیل عمده مهاجرت از این شهرستان به دلیل بیکاری است.
وی با اشاره به عدم سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و دولتی در این شهرستان تصریح کرد: اگر سرمایه ای به شهرستان نیاید هیچ اشتغال پایداری ایجاد نمی شود.
نصرتی ادامه داد: فرصت و توانمندی های زیادی از جمله گردشگری در شهرستان وجود دارد که باید در جهت رسیدن به اشتغال پایدار از این ظرفیت ها استفاده شود.
وی با اشاره به جوان بودن جمعیت شهرستان از نیروی انسانی با عنوان بزرگترین سرمایه های جامعه یاد کرد و گفت: با برنامه ریزی برای سازندگی شهرستان و اجرای برنامه هایی از جمله اصلاح بخش کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی، جذب سرمایه ، ایجاد اشتغال پایدار سوق دادن مراکز علمی و دانشگاه ها به سمت رشته های مرتبط با پتانسیل های شهرستان در جهت رفع مشکلات شهرستان تلاش می کنیم.
وی مسکن مهر را از دیگر مشکلات شهرستان عنوان کرد و گفت: مسکن مهر اگر به طور صحیح اجرا می شد اقشار ضعیف جامعه می توانستند از آن بهره ببرند و امید است با برنامه ریزی این مشکل شهرستان در کوتاه مدت برطرف شود.
این مقام مسئول در ادامه صحبت ها ضمن تبریک هفته دولت هفته امید و آرامش به همه دولتمردان و کارگزاران و کارکنان دولت اظهار کرد: مقام معظم رهبری حمایت هایی از دولت تدبیر و امید داشتند و می طلبد ما نیز به عنوان رهروان ولایت این حمایت را از دولت و دولتمردان دریغ نکنیم.
وی به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت اشاره کرد و افزود: ایشان در این دیدار یکی از برکات دولت تدبیر و امید را، ایجاد امید در جامعه دانستند و تاکید کردند که این امید را باید در مردم حفظ و تقویت کرد.
سرپرست فرمانداری سمیرم تصریح کرد: این آرامش روحی و روانی که در جامعه حکم فرما شد و امید در جامعه تزریق شد جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: کنترل تورم، تثبیت قیمت ارز و اجرای طرح نظام سلامت از اقدامات با ارزش و خوب دولت یازدهم در یکسال گذشته است که مقام معظم رهبری این اقدامات را ارزشمند برشمردند.
نصرتی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در جهت تحول نظام سلامت گام بزرگی برداشته است که بر اساس این طرح 5 درصد هزینه های درمان در مراکز روستایی و تحت پوشش نهادهای حمایتی بر عهده بیمار است و در شهرها ده درصد از کل هزینه های را بیمار پرداخت می کند.
وی گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب، دولتمردان را به حفظ و تقویت جهت گیری و روحیه انقلابی، تکیه بر ظرفیت ها و تولید داخلی، اجرای دقیق سیاستهای اقتصاد مقاومتی، توجه به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی با توجه به اینکه این شهرستان یکی از قطب های مهم کشاورزی، ادامه رشد علمی، حفظ انسجام درونی دولت برای کار و عمل، پرهیز از حاشیه ها، سیاه نمایی نکردن دولت های قبل، رعایت خطوط قرمز و سعه صدر و آرامش در قبال انتقادهای منصفانه، توصیه کردند



انتهای پیام.

برچسب ها: اصفهان ، مها ، جرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.