رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: مبادلات تجاری مازندران با ترکمنستان ضعیف است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری عشریه در جلسه توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی  به سهم بیشتر در بازار هدف و همچنین بررسی امکانات در حوزه حمل و نقل کالای مازندران افزود : برای تجارت استان نیاز به توسعه  حمل و نقل داریم  که هم اکنون شرایط حمل و نقل مناسب توسعه صادرات نیست.

وی با اشاره به اینکه برای صادرات محصولات وسایل حمل و نقل را از دیگر استان های کشور تهیه کردیم، تصریح کرد : بخش خصوصی برای نقش آفرینی در صادرات دغدغه دارند و اگر به دنبال توسعه صادراتیم باید در رفع مشکل حمل و نقل کالا بکوشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه سازمان پایانه های استان باید حمل و نقل بین المللی را در استان راه اندازی  کند، گفت: مازندران با داشتن بندر امیرآباد با فراهم کردن زیرساخت ها می تواند در صادرات کالا به کشورهای همسایه فعال تر عمل کند.

عشریه با اشاره به سفر سفیر هند به مازندران در هفته های گذشته افزود : سفیر هند با تاکید بر صادرات  ماهانه دو هزار کانتینر بار از بنادر جنوبی و ارسال آن به روسیه افزود: با فراهم کردن زیرساخت های توسعه حمل و نقل به وضعیت اقتصاد استان کمک می شود.

وی: استفاده از راه آهن و خطوط ریلی را از ارزان ترین راه‌های حمل و نقل کالا بیان وتصریح کرد: با توسعه حمل و نقل ریلی اقتصاد مازندران توسعه بیشتری می یابد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه تبادلات تجاری با ترکمنستان ضعیف است بر تقویت مناسبات اقتصادی با این کشور تاکید کرد و خواستار رفع مشکلات مربوط به ویزا و برگشت سرمایه صادرکنندگان مازنی از طریق دستگاه های دیپلماسی  مازندران و کشور شد.

برچسب ها: تاکید ، تجاری ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.