نیاز "بازی ساختگی" به توجه آکادمی اسکار

"بازی ساختگی" قطعا یکی از مدعیان آکادمی اسکار امسال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی؛ فیلم "بازی ساختگی" قطعا یکی از مدعیان اسکار خواهد بود. فیلمی پیچیده، بی‌عیب و نقص در اجراها و خاص است. رویکرد خارج از چهارچوب به شخصیتی عجیب و غریب یکی از قوت‌های فیلم و همچنین یکی از چالش‌های فیلم است.

داستان این درام تاریخی درباره "آلن ترنینگ" یک رمزنگار است. به خاطر اجرای برجسته‌ی "بندیکت کامبرباچ" و "کیرا نایتلی"، بازی ساختگی می‌تواند نامزد طلایی چند بخش مختلف باشد.

چالش بزرگ برای مخاطبان فیلم و رأی دهندگان، تعقیب فیلم است براساس زندگینامه "ترنینگ" نوشته‌ی "آندرو هاجز"، "ترنینگ" ریاضی‌دان بریتانیایی بوده که کدنازی‌ها را رمزگشایی می‌کند. بازی ساختگی از مخاطب می‌خواهد صبر و حوصله به خرج دهد. در حالیکه رأی دهندگان یک قفسه "دی‌وی دی" دارند و به نمایش فیلم‌های مختلفی دعوت شده‌اند، به حرف و حدیث‌هایی احتیاج دارند که آنها به دیدن فیلمی درباره‌ی زمان جنگ جهانی دوم و کامپیوتری بودن روابط ترغیب کند.

علاوه بر اینها، وقایع یک ساعت اول فیلم آن قدر کند و دقیق پیش می‌رود که مخاطب نمی‌داند مقصود و مقصد فیلم چیست؟

اولین مکالمه‌های فیلم: توجه می‌کنید؟ اگر به خوبی گوش ندهید، جزئیات فیلم را از دست می‌دهید است.

این جملات هشداری است به مخاطب در صورتی که در ساعت دوم فیلم، فیلم بهای دقت و توجه مخاطب را با پایانی غم‌انگیز می‌پردازد. بنابراین بیننده بهای کم ارزشی برای تعقیب فیلم نمی‌پردازد.

قیاس‌ها در این فیلم بسیار سخت است. خوره‌های کامپیوتر زمان جنگ جهانی دوم بازی ساختگی مثل شخصیت‌های سریال نظریه‌ی "بینگ بنگ" عمل می‌کنند. از نگاه نمونه‌های سابقی که در آکادمی شرکت داشتند می‌توان فیلم‌را با یک ذهن زیبا و کفاره (که در هر دوی آنها ناتیلی و کامبرباچ حضور داشتند) و فیلم تعمیر کار خیاط سرباز جاسوس مقایسه کرد.

که هر سه‌ی این فیلم‌ها به درجات مختلف توجه جشنواره‌ها و آکادمی اسکار را به خود جلب کردند.

کلام آخر اینکه فیلم وجود هر کسی را که عادی نیست را گرامی می‌دارد. همانطور که کارگردان فیلم "مورتن تیلدوم" در نمایش روز جمعه‌ی فیلم در جشنواره فیلم "تلروید" گفت از پیام‌های فیلم خوشش می‌آید، مخصوصا چقدر مهم است که شخصی با دیگران متفاوت باشد.

ممکن است این حرف چند رأی دهنده را مایوس کند اما حرفی است که به خلاق‌ها می‌نشیند، به این دلیل که تنها جایی که با بی‌قاعدگی و خارج از چارچوب بودن قرار داد بسته است، هالیوود است.


انتهای پیام / اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار