"حمیدرضا دهقانی" در مصاحبه با روزنامه السفیر لبنان؛

دیدار اخیر مقامات ایران و عربستان با محوریت بررسی تحولات منطقه و جهان مثبت و سازنده بود

نماینده ایران در سازمان همکاری اسلامی در مصاحبه با روزنامه السفیر لبنان با اشاره به اینکه دیدارهای اخیر بین مقامات ایران و عربستان در جده بدون پیش زمینه نبوده تاکید کرد؛ تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و چالش‌های مقابله با تروریسم در منطقه در آن مطرح شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "حمیدرضا دهقانی" در مصاحبه با روزنامه السفیر لبنان با اشاره به اینکه دیدارهای اخیر بین مقامات ایران و عربستان در جده بدون پیش زمینه نبوده بلکه تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و چالش‌های مقابله با تروریسم و افراطی‌گری در منطقه در آن مطرح شد.

وی در ادامه با بیان اینکه تمامی ما باید از گذشته درس گرفته و به بررسی حال و آینده باشیم، گفت: برای همه طرف‌ها مطلوب این است که از این لحظه تاریخی استفاده کنند به دلیل اینکه عامل زمان به نفع هیچ‌کسی نیست.

نماینده ایران در سازمان همکاری اسلامی همچنین خواستار عدم مبالغه در سخن گفتن از نتایج سفر اخیر معاون عربی-آفریقا وزیر امور خارجه شد و تاکید کرد: سفر "امیرعبداللهیان" مثمرثمر، مثبت و بسیار تشویق‌کننده بود و از آنچه که ما انتظار داشتیم فراتر رفت؛ مهم این است که ما در راه درست حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود در پاسخ به سوالی در مورد مطرح شدن پرونده لبنان در رایزنی‌های اخیر مقامات ایران و عربستان گفت: تمامی امور منطقه به شکل عام در این رایزنی‌ها مطرح شد و اوضاع لبنان هم طبیعتا مورد بررسی قرار گرفت اما تمرکز این دیدارها بر مقابله با تجاوز اسرائیل به غزه و مقابله با افراطی‌گری و تروریسم بود.

دهقانی" گفت: مردم لبنان خود باید نوع حاکمیتشان را انتخاب کرده و درگیر هیچ‌گونه اقدام خارجی نشوند.جمهوری اسلامی ایران همچنان بر امنیت، ثبات، تمامیت ارضی و اتحاد ملت لبنان تاکید دارد همانطوری‌که خواستار برقراری امنیت و ثبات در سوریه، عراق، عربستان، کشورهای خلیج فارس و تمامی کشورهای منطقه و شمال آفریقاست.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود تاکید کرد: اسرائیل از زمان کاشته شدنش در قلب منطقه توانایی تهدید هیچ‌یک از کشورهای عربی و اسلامی را نداشته و تنها با حمایت کشورهای بزرگ به ویژه آمریکا این کار را انجام داده است. اسرائیل کوچک‌تر، ضعیف‌تر و شکننده‌تر از چیزی است که بتواند کشورهای عربی و اسلامی را تهدید کند.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار