العربیه طی گزارشی ضمن اشاره به سرنگونی پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در نطنز این سوال را مطرح کرده است که آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله خواهد کرد؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ العربیه طی گزارشی ضمن اشاره به سرنگونی پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در نطنز این سوال را مطرح کرده است که آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله خواهد کرد؟

مقامات رژیم صهیونیستی تاکنون چندین بار موضوع حمله به ایران را مطرح کرده اند، اما آیا این ادعا تا چه حد واقع‌بینانه و قابل اجرا است؟ مقامات ایرانی همیشه در برابر تهدیدات اسرائیل و جاسوسی‌ها آن پاسخ قاطع داده‌اند و حق واکنش به چنین اقداماتی را نیز برای خود قائل شده‌اند. برای مثال می‌توان به مورد اخیر سرنگونی پهپاد جاسوسی در نطنز اشاره کرد که به گفته یکی از مقامات نیروی‌ هوایی ایران، پاسخ چنین اقدامی برای اسرائیل "کابوسی مرگ‌بار" خواهد بود.

این موضوع در حالی رخ داده است که ایران و کشورهای 5 به علاوه 1 به پیشرفت‌های زیادی در مذاکرات هسته‌ای خود رسیده‌اند و روز به روز به یک توافق جامع نزدیک‌تر می‌شوند. این در حالی است که مقامات اسرائیل، ایران را دشمن غیرقابل انکار خود می‌دانند و موفقیت این کشور در پرونده هسته‌ای و دستیابی آن به انرژی اتمی را برای خود تهدیدی بزرگ به حساب می‌آورد.

علی‌رغم تهدید‌های مکرر رژیم صهیونیستی، حمله این رژیم به ایران به چند دلیل محتمل نیست. اول اینکه رهبران اسرائیل به خوبی می‌‌دانند هرگونه حمله نظامی به تاسیسات ایران موجب از بین رفتن کامل برنامه‌های هسته‌ای این کشور نمی‌شود. این اقدام تنها ممکن است ساعت‌ها را کمی به عقب بکشد و برای مدتی پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را به تاخیر بیندازد. علاوه بر این، چنین اقداماتی موجب خواهند شد ایران بیش از پیش عزم خود را برای دست‌یابی به انرژی هسته‌ای و پیشرفت در این زمینه جزم کند. این موضوعی است که مقامات اسرائیل آن را کاملا تایید کرده‌اند.

دلیل دوم این است که حمله اسرائیل به ایران، حمایت مردم از دولت این کشور را برای دستیابی به انرژی هسته‌ای دوچندان خواهد کرد. سوم اینکه چنین اقدامی موجب خواهد شد ایران از همکاری با جوامع بین‌المللی انصراف دهد و از "ان پی تی" نیز خارج شود. بنابراین، می‌توان گفت حمله اسرائیل به ایران نه تنها دست‌یابی این کشور به انرژی هسته‌ای را متوقف نخواهد کرد، بلکه به روند آن سرعت بیشتری خواهد بخشید.

مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که آغاز جنگ همیشه کاری آسان به نظر می‌رسد، اما آیا پیش‌بینی نتایج ادامه آن نیز به همین آسانی است؟ در صورت حمله به ایران که قطعا با پاسخ این کشور همراه خواهد بود، امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس نیز به خطر خواهد افتاد. بنابراین، حمله به ایران نه تنها امنیت اسرائیل را تهدید خواهد کرد، بلکه هم‌پیمانان آن نیز از آسیب‌های جنگ در امان نخواهند بود.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی‌های اخیر نیز نشان داده‌اند شهروندان اسرائیلی مخالف حمله به ایران هستند. در صورت حمله به ایران، اسرائیل نیازمند کمک‌های آمریکا خواهد بود در صورتی که اوباما اعلام کرده است سیاست‌های دولتش در قبال ایران شامل گزینه نظامی نمی‌شوند. با در نظر گرفتن موارد فوق و بسیاری دلایل دیگر، حمله اسرائیل به ایران امری کاملا غیرمحتمل به نظر می‌رسد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۲۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۳
اینا زورشون فقظ به مردم بی صلاح فلسطین و کودکادشان میرسه این ناز پرورده ها که بخاطر فرار از جنگ خودزنی میکنن جرات حمله به ایرانی که مردمش همه عشق شهادتن ندارن
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۳
جرعتشو نداره ما منتظریم
Iran (Islamic Republic of)
abdollah
۱۶:۴۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۳
ما برای جنگ با اسرائیل آماده هستیم وهرچه زودتر به ایران حمله کند ما خوشحال تر میشویم چون دوست داریم اسرائیل را به طور فیزیکی وسیاسی نابود کنیم ما مسلمانان از مرگ در راه خدا استقبال میکنیم پس هیچ تهدیدی از طرف اسرائیل کودک کش مارا تضعیف نخواهد کرد
آخرین اخبار