شهرکرد/

عشایر چهارمحال و بختیاری در ۳۰ رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند

معاون صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی خانه صنایع دستی عشایر در معرفی صنایع دستی مختص عشایر و توسعه گردشگری در این استان موثر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مهرداد رئیسی ، با اشاره به اینکه تمام شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در تولید صنایع دستی فعالیت دارند، اظهار کرد: شهرستان کوهرنگ به‌دلیل دارا بودن بافت عشایر، در تولید صنایع دستی عشایر ظرفیت بالایی دارد.

وی افزود: عشایر این استان در تولید 30 رشته صنایع دستی مانند بافت چادر، چنته، لی، خورجین، وریس‌بافی و بسیاری از صنایع دستی فعالیت دارند.

معاون صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه با مهاجرت روستاییان به شهرها و تمایل مردم به مشاغل واسطه‌ای سبب شده است تا تولید صنایع دستی فراموش شود که برای رفع این مشکل با تأمین اعتبار لازم و به‌کارگیری ظرفیت مناطق روستایی می‌توان با آموزش صنایع دستی در حفظ، احیا و ترویج صنایع دستی تلاش کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات در دست اجرای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در زمینه حفظ و ترویج صنایع دستی عشایر، راه‌اندازی خانه صنایع دستی عشایر در مرکز استان است که تا پایان امسال می‌تواند در زمینه بهبود وضعیت صنایع دستی عشایر استان و توسعه گردشگری در استان موثر واقع شود.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: شهرکرد ، عشایر ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.