"گورباچف"، رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی سابق از سياست دولت پوتين در خصوص تحولات اوکراين حمایت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس،‌ رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی سابق سیاست کنونی روسیه رادر تحولات اوکراین مناسب توصیف کرد.

میخائیل گورباچف در گفتگوی رادیویی ضمن تاکید بر مواضع درست سیاستمداران مسکو در تحولات اوکراین گفت: اگر روسیه در امور اوکراین دخالتی داشته باشد ، آتش جنگ به گونه‌ای شعله‌ور می‌شود که همه دنیا هم نمی‌توانند آن را خاموش کنند.

وی افزود به جای آنکه گروهی در دفاتر خود راحت و آسوده بنشینند و مدام حرف بزنند باید از وقایع موجود آگاه باشند و به کمک مردم، کودکان، زنان،  دانش آموزان و ساکنان محاصره شده در دام نیروهای نظامی مناطق شرقی اوکراین بشتابند.

گورباچف با استناد به گزارش های رسمی در باره کشته شدن 2000 نفر از شهروندان و هزاران نفر از مجروحان حوادث درگیری‌های اوکراین، از دیگر شهروندان اوکراین خواست برای نجات جان هموطنان ساکن در مناطق  شرقی این کشور تلاش کنند.

وی ضمن تاکید بر جلوگیری از جنگ و خون ریزی در اوکراین تصریح کرد، درصورتی که حوادث شرق اوکراین در دیگر نقاط اروپا روی می‌داد بسیاری از افراد برای متوقف کردن شعله‌های آتش جنگ  تلاش می‌کردند اما چرا در اوکراین اوضاع به این گونه نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار