پوریا: بدمینتون جوانگرایی می‌کند و برای مسن‌ترها برنامه ندارد

رئیس فدراسیون بدمینتون گفت: با جوانگرایی در این رشته سعی می‌کنیم تیم ملی را تغییر دهیم چون از قدیمی‌ها نتیجه نگرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا پوریا، رییس فدراسیون بدمینتون در نشست خبری بازی‌های آسیایی عنوان کرد: قهرمانان جهان همگی از آسیا هستند و مدال‌ها به ورزشکاران کشورهایی مانند اندونزی و سنگاپور می‌رسد اما هدف ما این است که از نیروهای متخصص در بدنه فدراسیون استفاده کنیم به همین دلیل از چهار سال گذشته رایزنی‌هایی را با کنفدراسیون آسیا داشتیم تا بازیکنان با استعداد را به کمپ‌های این کنفدراسیون اعزام کنیم. اولین بازیکنان ما مهران شهروزی و ثریا آقایی که هر دو 15 ساله بودند انتخاب شدند. در حال حاضر هم پگاه کامرانی و ثریا آقایی در کمپ مالزی به سر می‌برند و تمام هزینه‌ها بر عهده کنفدراسیون بدمینتون آسیا است.

وی افزود: تمام برنامه‌ریزی ما برای جوانگرایی است چون تا چند سال گذشته تیم مسنی داشتیم که نگاه مدالی هم در آن نبود. سقفی را تعیین کردیم که برای بازیکن بالای 30 سال برنامه‌ای نداشته باشیم چون وقتی برای بازیکنی 10 سال هزینه کردیم و نتیجه‌ای نگرفتیم سعی کردیم نگاه جوانگرایی داشته باشیم.

پوریا در مورد برنامه های آموزشی فدراسیون بدمینتون گفت: ‌در چند سال گذشته تمام مربیان ملی خارجی بودند اما تصمیم گرفتیم به نیروهای خودی متکی باشیم و به همین دلیل عذر خارجی‌ها را خواستیم. همچنین حسین‌زاده یکی از داوران ما در اینچئون قضاوت می کند.

رییس فدراسیون بدمینتون در مورد پیش بینی خود از نتایج بازی های آسیایی اینچئون تصریح کرد: ‌نمی‌توانیم قول مدال بدهیم چون اصلا منطقی نیست اما بیکار ننشسته‌ایم و اهداف‌مان را دنبال می‌کنیم. برای اولین بار است که یک مرد و یک زن به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند. در بازی‌های آسیایی دوحه دو نماینده داشتیم که هر دو در بخش بانوان بودند.

وی در باره اعزام های کم این رشته هم گفت: قبلا در سال یک اعزام داشتیم اما امسال تاکنون سه اعزام برون‌مرزی داشته‌ایم. قرار است در ماه‌های آینده نیز اعزام‌های بیشتری داشته باشیم.

وی در مورد اینکه چرا اسامی ورزشکاران برای بازی‌های آسیایی دیر اعلام شد، گفت: ما برنامه خودمان را داشتیم و از 9 ماه پیش اردوها و مسابقات را تدارک دیده بودیم تا اگر بازیکنی اعزام شد به مشکل نخورد.

پوریا عنوان کرد: تنها فدراسیونی هستیم که هیچگونه خرید و فروش لوازم ورزشی نداریم و حتی به نقاط دوردست و مدارس هم کمک می‌کنیم امسال هم به 50 مدرسه وسایل بدمینتون دادیم. هیچ سالنی هم از سوی فدراسیون اجاره داده نمی‌شود و تنها در اختیار تیم‌های ملی است. همانطور که گفتم تمام بدنه فدراسیون از جنس بدمینتون هستند حتی دفتردارمان مربی درجه سه تیم ملی است.

وکیل‌زاده مربی تیم ملی بدمینتون هم در این نشست عنوان کرد: در چند سال گذشته عملکرد بازیکنان را زیرنظر داشتیم تا در سال 93 بتوانیم رنکینگ جهانی آنها را ارتقا دهیم. تا 6 ماه آینده پیش‌بینی می‌شود در 5 یا 6 مسابقه شرکت کنیم از اردیبهشت هم مسابقات کسب سهمیه المپیک آغاز می‌شود و برای آن هم برنامه‌ریزی کردیم.

مددی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون هم در این نشست در مورد شرایط ثریا آقایی نماینده بانوان ایران در اینچئون افزود: سعی می‌کنیم آقایی را در مسابقات بزرگسالان شرکت دهیم تا بتواند با ارتقای رنکینگ خود سهمیه المپیک را کسب کند و هم اکنون نیز در تیم منتخب آسیا در کمپ مالزی تمرین می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار