نشریه آمریکایی فارن پالسی خبر داد که در لپ تاپی به غنیمت گرفته شده از داعش، اطلاعاتی درباره تسلیحات کشتار جمعی و بیولوژیک وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، فارن پالسی در تحلیلی به قلم هارولد دورنبوز و جنان موسی نوشت: در تصاویری، ابوعلی فرمانده گروه موسوم به ارتش آزاد در شمال سوریه لپ تاپ سیاه خاک گرفته ای را نشان می دهد و می گوید ما این لپ تاپ را امسال از یکی از مخفیگاههای داعش به غنیمت گرفته ایم. 

ابوعلی می گوید اعضای داعش پس از حمله نیروهایش به مخفیگاه  این گروه تروریستی از محل متواری شدند. این حمله ماه ژانویه در روستایی در استان ادلب سوریه نزدیک مرز ترکیه روی داد. 

وی افزود ما این لپ تاپ و شارژر آن را در یکی از اتاقهای مخفیگاه داعش پیدا کردیم و من آن را برداشتم با این حال مشخص نبود که هنوز کار می کند یا حاوی مطلب جالبی است یا نه.

ما سپس این لپ تاپ مارک Dell را روشن کردیم و لپ تاپ سالم بود و کار می کرد و هیچ رمز عبوری نیز نداشت. با این حال زمانی که تلاش کردیم فایل های آن را باز کنیم همه درایوها خالی به نظر می رسید. 

با این حال ظواهر این لپ تاپ کاملا مشکوک بود. پس از بررسی دقیقتر مشخص شد این لپ تاپ خالی نیست. در هارد آن 146 گیگابایت فایل مخفی شده شامل 35 هزار و 347 فایل در 2 هزار و 367 پوشه ذخیره شده بود. 

فارن پالسی نوشت: ابو علی به ما اجازه داد همه این فایل ها را روی یک فلش مموری کپی کنیم که شامل اسنادی به زبان های فرانسوی، انگلیسی و عربی بود.  محتوای این لپ تاپ گنجه ای از اسنادی درباره تسلیحات کشتار جمعی و بیولوژیک بود. این لپ تاپ همچنین حاوی تصاویری از اسامه بن لادن، دستور العمل ساخت بمب، سرقت خودرو و راه هایی درباره نحوه استفاده از ماسک و تغییر چهره برای جلوگیری از شناسایی شدن در زمان مسافرت از نقطه ای به نقطه ای دیگر بود. 

با این حال پس از چند ساعت بررسی دقیق تر این اسناد، مشخص شد که این لپ تاپ حاوی مطالبی دیگر نیز بود. این اسناد همچنین بیانگر این مسئله بود که مالک لپ تاپ در حال خود آموزی برای استفاده از تسلیحات میکروبی برای حمله ای احتمالی بوده است. 

اطلاعات این لپ تاپ نشان داد مالک آن فردی به نام "محمد سین" تبعه تونس است که در سوریه به داعش پیوسته است.
 
این لپ تاپ حاوی اسنادی نوزده صفحه ای به زبان عربی درباره نحوه ساخت بمب های میکروبی است و نحوه استفاده از حیوانات مبتلا به طاعون برای ساخت بمب میکروبی است. 

در این سند آمده است : امتیاز سلاح های میکروبی این است که هزینه زیادی نمی خواهد اما تلفات انسانی بسیار عظیم خواهد بود. 

این سند همچنین شامل دستورالعمل آزمایش ایمن این تسلیحات است پیش از اینکه در حمله ای تروریستی مورد استفاده قرار گیرد. براساس این سند زمانی که میکروب به یک موش کوچک تزریق شود علایم بیماری باید ظرف 24 ساعت بروز یابد. 

این لپ تاپ همچنین شامل یک فتوای 26 صفحه ای درباره استفاده از سلاح های کشتار جمعی است. در این فتوای نصیر الفهد روحانی عربستانی که در حال حاضر در این کشور زندانی است ادعا شده اگر مسلمانان نتوانند کفار را به شیوه ای دیگر شکست دهند، استفاده از سلاح های کشتار جمعی مجاز است حتی اگر این سلاح همه آنها را و همه فرزندانشان را از روی زمین محوکند. 


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار