دیدن و یا حضور بچه ها در برنامه های زنده کودک با حضور عموها و یا خاله ها همیشه جذاب است و این شخصیت ها از جمله شخصیت های جذاب کودکان هستند.

 به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ آزیتا رضایی مجری برنامه کودک و خاله رویای بچه ها درباره موضوع نوشت افزار و شخصیت های مورد علاقه کودکان گفت: قبل از اینها باید برگردیم و ببینیم چرا بچه شخصیتی را دوست دارد و چرا شخصیتی را دوست ندارد، خیلی برمی گردد به والدین که اونها چه فضایی را ایجاد می کنند که کودک به چه چیزهایی علاقه مند شود.

 ابتدا به ساکن کودک وقتی متولد شد، پدر و مادر را می بیند، سپس خانواده و بعد به جمع هم سالان می رود و به محض اینکه شروع به حرف زدن کرد، به دنبال رسانه ای می گردیم که کودک را سرگرم کنیم و این می شود که فضایی را ایجاد می کنیم، قبل از اینکه به این موضوع فکر کرده باشیم کودک ما حقش این است که با این شخصیت یا کاراکتر شاید خارجی آشنا شود و وقتی کودک با این شخصیت ها مانوس شد، آیا می توان از کودک گرفت.

بنابراین قبل از اینکه مانوس شود، باید فکری کرد و برای اینکه مانوس شود و همیشه دوستش داشته باشد، قبلش فضاسازی کنیم، کما اینکه این اتفاق در فضاهای خارج از کشور می افتد و وارد کشور می شود و ما آنها را بدون فکری به بچه می دهیم و بچه به اونها دل می بندد ووقتی دل بست، دل کندن از آنها خیلی سخت است.

مجتبی ظریفیان، مجری کودک که بیشتر او را در شخصیت عمو مهربان از دریچه دوربین شبکه دو سیما دیدیم هم گفت: اول اینکه این حرکت و تلاش برای استفاده از شخصیت های ایرانی اسلامی بسیار حرکت خوبی‌است و من هم همیشه فکر می کردم که چرا فلان شخصیت کارتونی که فکرهایی هم پشتش است، اینقدر محبوب می شود؟ می بینیم آنها چقدر هزینه کردند، چه برنامه ریزی کردند، چه رنگی.. چه موسیقی و چه های دیگر و بعد می شود یک فیلم کارتونی که میلیون ها دلار هزینه شده و صدا پیشه های برخی هم شخصیت های معروف هستند و به محض شروع آن تبلیغات و عروسک های آنها هم می آید و حتی ما می بینیم در تولدهای بچه های ما هم برای عکس یا شکل کیک های تولد از اون شخصیت ها استفاده می شود و حالا اگر ما بخواهیم یک همچین کاری را ایجاد کنیم و سریع بیاییم فقط نوشت افزارهایی را با یک شخصیت تولید کنیم، فکر میکنم این کار خیلی موفق نخواهد بود، ما باید یک پشتوانه خوب ایجاد کنیم،کودک دلبسته این شخصیت شود و حالا بیاییم روی جلد بگذاریم.

امیر الله ورن، مدیر مجموعه نوشت افزار روشنا هم گفت: ما هم در مجموعه مان به دنبال شخصیت سازی و اینکه برای کودکان جذاب باشد، رفته ایم و هفت مجموعه مشتمل بر پارسا، پایتخت، مختار، بچه های ایران و بازی رایانه ای فادیا داریم.

از مفاخر و شهدای ایرانی اسلامی هم برای طرح های روی جلد استفاده کردیم، همچنین دفاتری با بافت های سنتی و اسلامی هم به بازار عرضه کردیم.

وی ادامه داد ما فعلا بیشتر سعی کردیم از ظرفیت های موجود استفاده کنیم مثل شخصیتهای سریال پایتخت یا سریال مختار ولی  قطعا باید ظرفیت سازی و تلاش بیشتری شود.

 مجتبی ظریفیان هم در ادامه گفت: ما اگر می خواهیم باید خوب کار کنیم. ما نمی توانیم به بچه بگوییم فلان برنامه را نبین و آنقدر باید خوب کار کنیم که بچه خودش جذب برنامه های ما شود.

آزیتا رضایی، مجری برنامه کودک هم در ادامه گفت: ما هم در حال تولید برنامه جدیدی به نام چیپ چیپ هستیم که این برنامه به طورعجیبی بدون اسپانسر است و این هم به دلیل لطف دوستان شبکه دو است. این برنامه تخصصی کودک و خردسال و به صورت انمیشن خواهد بود و از مدیر گروه کودک و مدیریت شبکه، جناب آقای بخشی زاده بسیار سپاسگزاریم که بسیار زحمت کشیدند ولی در حقیقت بودجه ای که در کشور برای کودکان وجود دارد، بسیار کم است.

در ادامه مژده لواسانی، مجری برنامه کافه سوال، خبر از برگزاری دومین نمایشگاه ایران نوشت با حضور همه تولید کنندگان در این حوزه را داد و گفت: این نمایشگاه از چهارشنبه 5 شهریور کار خود را به مدت 5 روز در خیابان حجاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز به کار کرد و سنجد، خاله شادونه، خاله رویا و عمو مهربان هم حضو دارند.

 امیر الله ورن، مدیر مجموعه نوشت افزار روشنا هم گفت خوشبختانه نمایشگاه بسیار خوبی با حضور حدود 25 غرفه از تولید کنندگان و توزیع کنندگان شکل گرفته است و الحمدالله بستر خوبیست برای ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و توزیع کنندگان و خوشبختانه با اینکه روز اول بود اما استقبال خوب بود و دعوت می کنیم از همه بچه ها از نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کافه ، سوال ، برنامه ، مجری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار