وزیر امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن قصد دارد ده فروند بالگرد آپاچی را برای انجام عملیات ضد تروریستی مصر در اختیار این کشور قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جان کری"، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه به همتای مصری اش گفت واشنگتن قصد دارد به وعده خود عمل کرده و ده فروند بالگرد آپاچی را برای عملیات ضد تروریستی مصر در اختیار قاهره قرار دهد. 

یکی از مسئولان ارشد وزارت امور خارجه امریکا گفت وزیر امور خارجه امریکا در ماه ژوئن گذشته اطمینان داده بود که مصر این بالگردها را به زودی دریافت خواهد کرد. 

وی گفت جان کری در گفتگوی تلفنی خود با "سامح شکری"، همتای مصری اش، به وی اطمینان داد که واشنگتن این بالگردها را به قاهره تحویل خواهد داد. 

این مسئول ارشد وزارت امور خارجه امریکا گفت: "جان کری به سامح شکری اطمینان داد که امریکا قصد دارد بالگردهای آپاچی را در اختیار ارتش مصر قرار دهد، زیرا ما بر این باوریم که این بالگردها می توانند نقش مهمی در برنامه های دولت مصر در زمینه مبارزه با تروریسم ایفا کنند."

امریکا هر ساله یک و نیم میلیارد دلار کمک در اختیار دولت مصر قرار می دهد که یک میلیارد و سیصد میلیون دلار آن کمک نظامی است. 

این کمک ها از اکتبر سال گذشته قطع شد اما واشنگتن در ماه آوریل اعلام کرد که قصد دارد برخی از کمک های سالیانه خود را به مصر از سر گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وعده ، کری ، مصر ، تحویل ، بالگرد ، اپاچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار