طبیب زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رانت و بورسیه غیر قانونی در هر دولتی که باشد تخلف است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به اینکه ابهامات پرونده بورسیه دکتری فضاهای علمی و آموزشی را به خود درگیر ساخته است لذا ضرورت دارد جزئیات این پرونده در کارگروهی تخصصی‌تر بررسی و شفاف گردد.

زهره طبیب زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه پرونده بورسیه دکتری بسیاری از محافل علمی و غیر علمی را به خود معطوف ساخته است لذا نمایندگان مجلس در کارگروهی کاملا تخصصی سعی دارند تمام ابعاد این پرونده در تمام دوران قبلی و فعلی را بررسی و پرده از ابهامات این پرونده بردارند.

وی گفت: همه ما معتقدیم موارد غیر قانونی بورسیه و رانت‌ها در این زمینه در هر دولتی که رخ داده باشد تخلف است و از این نظر مجلس هیچ تفاوتی بین رسیدگی در دولت قبلی قائل نیست.

وی گفت: بورسیه غیر قانونی یعنی تخریب بنیه علمی و اقتصادی کشور که این تخلف بسیار بزرگ است  اما نمی‌توان حرف حدث و گمان با  سرنوشت تمامی افرادی که بورسیه بودند بازی کرد و در واقع غیر قانونی خواندن تمامی بورسیه‌ها یعنی تهمت به اشخاصی که حکم بورس آنها مطابق قانون و به حق بوده است.

وی تصریح کرد: لذا کمیسیون آموزش و تحقیقات این موضوع را از طریق کارگروهی تخصصی و یا جزئیات تمام بررسی می‌کند و گزارش حاصل از آن در اختیار کمیسیون قرار می‌گیرد، ضمن اینکه کمک وزارت علوم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار