وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با همتای روسی خود تاکید کرد ایران و روسیه به مواضع قاطع در برابر خطر تروریسم در خاورمیانه پایبند هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روسیاالیوم: "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه پس از دیدار با "سرگئی لاوروف" همتای روسی خود در نشستی خبری تاکید کرد ایران و روسیه به مواضع قاطع خود در برابر خطر تروریسم و افراطی‎گری در خاورمیانه بر خلاف دیگر کشور پایبندند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تهران و مسکو منافع و نقطه نظرات مشترکی در سطوح منطقه‎ای و بین‎المللی دارند، ابراز امیدواری کرد که تهران و قدرت‎های جهانی ظرف مدت زمان آینده به توافق بر سر برنامه هسته‎ای ایران دست یابند.

"ظریف" همچنین تحریم‎ها را ابزاری غیرقانونی برای اعمال فشار بر ایران دانست.

در ادامه این نشست خبری مشترک "سرگئی لاوروف" با اشاره به اینکه روسیه و ایران مواضع نزدیکی نسبت به تحولات خاورمیانه دارند، تاکید کرد: امکان ندارد که بحران سوریه بدون شیوه‎های مسالمت آمیز حل و فصل شود.

وی همچنین از رایزنی خود با وزیر امور خارجه کشورمان در مورد پرونده‎هسته‎ای ایران خبر داد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با بیان اینکه روسیه و ایران بر ارتقای تلاش‎ها برای مبارزه با تروریسم اصرار دارند، گفت: کشورهای غربی در صدد مبارزه با تروریسم در عراق هستند و نه در سوریه.

وی همچنین از معیار دوگانه غرب در موضوع مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه خبر داد.

"محمد جواد ظریف" بامداد امروز در بدو ورود به مسکو اعلام کرد موضوع گسترده‌تر شدن خطر تروریسم داعش و نیز روابط دوجانبه در بخش‌های اقتصادی و انرژی نیز از دیگر موارد تبادل‌نظر میان ایران و روسیه خواهد بود.

"ظریف" همچنین از ادامه همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه در زمینه احداث نیروگاه‌های جدید و همکاری‌های هسته ای خبرداد.
محمد جواد ظریف با تاکید بر این که "خطر افراط همه منطقه را تهدید می‌کند" وضعیت در عراق، سوریه و افغانستان را از مواردی دانست که مسکو و تهران دیدگاه مشترک و نزدیکی درباره آنها دارند.

انتهای پیام//
برچسب ها: ظریف ، روسیه ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار