مردم انگلیس با برپایی تظاهرات، نژادپرستی غرب را محکوم و بر لزوم مقابله با این پدیده تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، در چند هفته گذشته مردم جهان شاهد قتل فاجعه بار مایکل براون جوان هجده ساله سیاهپوست در آمریکا و آشوبهای پس از آن در شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا بوده اند. مردم انگلیس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. روز گذشته مردم انگلیس در مقابل سفارت آمریکا در لندن، پایتخت انگلیس تجمع کردند. آنها شعار می دادند سیاه بودن جرم نیست و باید با نژادپرستی برخورد شود.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع گفت: جوان هجده ساله آمریکایی بدون آنکه سلاح در دست داشته باشد، هدف تیراندازی پلیس قرار می گیرد و کشته می شود. این در حالی است که او باید در دانشگاه باشد و درس بخواند. اما شاهد تشییع جنازه او هستیم. عدالت در این خصوص اجرا نشده است.

شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی لندن می گفتند جهانیان در مقابله با قدرتهای امپریالیستی و نژادپرستی، با هم متحد هستند و تا وقتی که عدالت حاکم نشود، صلح نیز برقرار نخواهد شد. آنها می گفتند شهر فرگوسن همانند نوار غزه است. البته این برای اولین بار نیست که پلیس آمریکا یک جوان سیاهپوست را می کشد. این مسئله به آمریکا نیز محدود نمی شود. در سال دو هزار و یازده یک جوان سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست انگلیس کشته شد که پس از آن، آشوبهایی در انگلیس بروز کرد. از سال هزار و نهصد و نود تا کنون حدود یک هزار و پانصد نفر از مردم انگلیس وقتی در بازداشت پلیس بوده اند جانشان را از دست داده اند اما حتی یک افسر پلیس در این موارد، مجرم شناخته نشده است.

برادر یکی از این جوانان سیاهپوست انگلیسی که به دست افسران پلیس کشته شده است در تجمع دیروز لندن گفت: ما نیز درد و رنج خانواده مایکل براون را احساس می کنیم. ما می دانیم که این زخمها با چه دردی همراه است. یک جوان دیگر سیاهپوست در آمریکا کشته می شود. وضع او همانند جوان سیاهپوستی است که سه سال پیش در انگلیس کشته شد. این دو نفر دقیقا در شرایطی یکسان کشته شدند. ما درد و رنجی مشابه را تجربه می کنیم. برادر من شش سال پیش کشته شد و ما هنوز برای اجرای عدالت مبارزه می کنیم. باید بدانیم که خانواده های این جوانان چه درد و مصیبتی را تجربه می کنند.

شرکت کنندگان در تظاهرات دیروز لندن می گفتند هم در آمریکا و هم در انگلیس، نژادپرستی نهادینه شده بسیار زنده و جاری است و قربانیان این نژادپرستی، جانشان را فدای این نژادپرستی می کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار