مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از آغاز به کار فعالیت اتوبوسها‌ی گرد‌‌شگری در منطقه 12 خبر داد.

پیمان‌سنندجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یکی از اقدامات مهم تهران در جهت توسعه و رونق صنعت گردشگری را فعال نمودن اتوبوس‌های گردشگری عنوان کرد و گفت: این طرح در ابتدا با اختصاص 6 دستگاه به صورت پایلوت در منطقه 12 اجرا می‌شود.

وی برخورداری بیشتر منطقه 12 از بافت تارخی و اماکن گردشگری را مهمترین عامل اجرایی اولیه پروژه در این منطقه دانست و افزود: در صورت استقبال شهروندان اتوبوسها‌ی گردشگری به سایر مناطق برخوردار از اماکن تاریخی، تفریحی، و گردشگری نیز اختصاص خواهد یافت.

مدیر‌عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه متاٌسفانه به دلیل عدم ارائه آگاهی‌های لازم بسیاری از فضای تاریخی و فرهنگی از دید شهروندان و گزارشگران ناشناخته مانده و تفریح و بازدید منحصر به فضاها و اماکن محدود نشده است ، تصریح‌کرد: گردشگری با عبور از نقاط تاریخی به معرفی جاذبه‌های شهر خواهند پرداخت.

سنندجی یا تاکید بر اینکه قطعا گردشگری خارجی نیز در آینده به  مخاطبان این طرح افزده خواهد شد ، اظهار داشت: ارائه اطلاعات لازم در خصوص اماکن و مسیر گردشگری به دو زبان فارسی و انگلیسی از طریق هدفن‌های نصب شده در اتوبوس و نیز فروش بلیط و کارت مختص اتوبوس‌ها در هتلها از جمله اقداماتی است که زمینه آن از طریق مشارکت بخش خصوصی فراهم شده است.

وی افزود: شهروندان نیز می‌توانند منتهی با در اختیار داشتن کارت بلیط‌های اعتباری ویژه حمل‌ونقل عمومی از خدمات این اتوبوسها برخوردار شوند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با عنوان اینکه قاعده اتوبوسهای گردشگری نظیر سایر شهر‌های دنیاست مسیر گردشگری هر اتوبوس مشخص است و هر ایستگاه به معرفی جاذبه تفریحی اختصاصی یافته و شهروندان می‌توانند صرفا با کارت بلیط از تمامی خدمات برخوردار شوند.

سنندجی در پایان خاطر‌نشان کرد: طراحی این اتوبوسها به گونه‌ای است که سقف اتوبوس باز شده تا ضمن ایجاد فضای بیشتر برای آشنایی با مکان گردشگری برجاذبه‌های سفر نیز بیفزاید.

انتهای پیام/  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۱۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۳
بکارگیری اتوبوس های مخصوص گردشگری اقدامی مناسب اما دیرهنگام. به هرشهرتوریستی جهان که مسافرت کنید متوجه میشویدکه اتوبوس مخصوص گردشگری با مسیرهای مشخصی که فقط این اتوبوس ها استفاده میکنند وتوریست مطلقا با مشکل ترافیک مواجه مواجه نمیشود واین اقدام بیانگ است که این کشور چقدر به گردشگری اهمیت میدهد. مطمین باشید که این اقدام منجر به جلب تعداد بیشتری توریست نیز خواهد شد.وامنیت توریست نیز تامین خواهد شد.
United States of America
مهندس شرافت
۱۶:۳۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۳
صنعت گردشگری ساوه ایران جهان
sherafatsaveji.blogfa.com
Iran (Islamic Republic of)
مهندس شرافت
۱۱:۲۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۳
صنعت گردشگری در ساوه
درشهرستان ساوه در کیلومتر ۱۱۵ تهران با داشتن ۴۰۰ اثر ملی ثبت داده شده وهمچنین تاریخ ۷۰۰۰ ساله میتوان با بهسازی ومشارکت مردم وهمکاری دولت زمینه جلب صنعت گردشگری داخلی وخارجی ایجاد نمود

موزه مردم شناسی ساوه، تنها موزه این شهرستان بوده كه در محل بنای تاریخی چهار سوق در سال 86 افتتاح و فعالیت خود را آغاز كرده است.

این موزه همزمان با تعطیلات نوروزی و حضور پر رونق گردشگران، با استقبال چشمگیر مسافران نوروزی مواجه است.
آخرین اخبار