وزارت نفت عراق امروز اعلام کرد این وزارتخانه رای دادگاهی در آمریکا را در زمینه رفع توقیف از کشتی حامل یک میلیون بشکه نفت مورد مناقشه کردستان عراق در نردیکی سواحل تگزاس به چالش می کشاند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری آلمان؛ روز دوشنبه دادگاهی در آمریکا حکم توقیف یک میلیون بشکه نفت خام مورد مناقشه میان اربیل و بغداد را که هم اکنون توسط یک نفتکش بارگیری شده و در آبهای تگزاس پهلو گرفته است لغو کرد.
پیش از این دولت عراق از آمریکا درخواست کرده بود این محموله نفتی را در سواحل تگزاس توقیف کند.
با این حال این دادگاه به دولت بغداد ده روز فرصت داد پرونده را مجددا به جریان بیاندازد.
وزارت نفت عراق در بیانیه ای اعلام کرد :« این وزارتخانه در حال آماده کردن درخواست اصلاح شده خود در این زمینه است و در صورت لزوم آن را ارائه خواهد کرد. »
قاضی آمریکایی تاکید کرد صادرات بدون مجوز نفت از کردستان عراق ممکن است ناقض قوانین عراق باشد اما نقض قوانین دریایی آمریکا نیست.
هم اکنون نفت کش حامل نفت از منطقه کردستان عراق یک ماه است در آبهای تگزاس منتظر اجازه تخلیه است و معطلی این محموله نتیجه دعوای طولانی مدت میان اربیل و بغداد درباره مالکیت آن است.
 پالایشگاه لیوندل باسل آمریکا اعلام کرده است این محموله نفتی را به منظور ارسال به پالایشگاه هوستون خریداری کرده است اما مقامات این پالایشگاه تاکید کردند تا زمانی که دعوای اربیل و بغداد ادامه دارد، خرید نفت از کردستان عراق را به حالت تعلیق در خواهند آورد و هیچ محموله نفتی را از این کشور نخواهند پذیرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار