مخاطب عام علاقمند به طرحهایی است که ساده و به دور از پیچیدگی باشند.

ناهید فروتن، هنرمند مجسمه‌ساز، طراح در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: با ورود به دنیای مدرن و حضور مدرنیته هنرمندان تلاش  می‌کنند که از غافله مدرن عقب نمانند.

وی تصریح کرد: برخی هنرمندان طرحهایی و الگوهایی را با عنوان مدرن طراحی و خلق می‌کنند که هیچ سنخیتی با یکدیگر در شکل و یک اثر هنری ندارند.

فروتن گفت: وقتی این هماهنگی در یک اثر وجود ندارد و برخی از هنرمندان نمی‌توانند منظور خود را از خلق اثر بیان کنند آن را اثر مدرن می‌نامند که البته در نقاشی و مجسمه‌سازی دست بسیار بازتر است که یک چنین آثاری خلق شود.

این هنرمند مجسمه‌ساز گفت: متاسفانه برخی هنرمندان به این نکته که اثر باید توسط مخاطب درک شود و شاید از بین آنها مخاطبین کسی برای خریداری آن درخواست کنند، توجهی ندارند و این درحالی است که اثر هنری برای مخاطب است و در بین مخاطبین، مخاطبین عام وجود ندارند و این مخاطبین هم شیوه مدرن را نمی‌پذیرند.

وی اظهار داشت: هرچند که برخی آثار به اصطلاح مدرن را مخاطب خاص هم نمی‌پذیرد.

فروتن در ادامه تصریح کرد: مخاطب عام آنچه را در اطراف و زندگی روزمره می‌بینید را درک می‌کند. با نگاهی مدرن که پیچیده هستند ارتباط برقرار نمی‌کنند طرحهای ساده با پیچیدگی‌های کمتری را می‌پذیرند.

وی خاطر نشان کرد: بهتر است از پوسته مدرنیته خارج شویم و کمی واقعی‌تر با نگاهی بهتر به خلق اثر بپردازیم.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار