عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) خود الگویی برای زن مسلمان است، گفت: حرکت ایشان تاثیر فراوانی در شناخت اهل بیت(ع) داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ؛حجت الاسلام محمد غفوری ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) گفت: درباره زندگی حضرت معصومه(س) و زندگی ایشان برای ما چندان روشن نیست از جزئیات زندگی ایشان اطلاعات زیادی در دست نیست.
وی ادامه داد: این بدان علت است که اطلاعات ما شیعیان در تاریخ اهل بیت (س) بسیار کم است و این بدان علت است که درتاریخ نگاری شیعه ضعف وجود داشته است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فر هنگ اسلامی ادامه داد: در مورد حضرت معصومه(س) تا قبل از حرکت ایشان به سمت ایران اطلاعات زیادی وجود ندارد و بیشتر به عنوان خواهر امام رضا (ع) مطرح بودند.

وی درباره الگو گیری از این بانوی بزرگوار بیان کرد: در زمینه الگو سازی اگر به کشورهای غربی نگاه کنیم مشاهده می‌کنیم که این کشورها در الگوهایشان افسانه‌ها می‌نویسند و آنرا بسیار بزرگ می‌کنند و برای الگو قرار دادن آنچه که خواسته آنها باشد تبلیغات فراوانی انجام می‌دهند.
حجت الاسلام غفوری ادامه داد: ما اگر در مورد حضرت معصومه(س) اگر هیچ اطلاعاتی نداشته باشیم همین اینکه ایشان فرزند امام، برادر امام و عمه امام هستند برای ما می‌تواند الگوی بسیار بزرگی باشد.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) در دفاع از امام زمان خود حرکت خود را انجام داده‌اند گفت: ایشان شخصی ولایی و مدافع ولایت بود و حرکت ایشان تاثیر فراوانی در شناخت اهل بیت(ع) داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: این حرکت حضرت معصومه(س) خود الگویی برای زن مسلمان است که به دفاع از الگوی دینی خود به پا خواسته و این یک فعالیت سیاسی از سوی ایشان بوده است.

وی با بیان اینکه ما نمی‌گوئیم که زن باید در تمامی عرصه‌ها حضور داشته باشد بیان داشت: زن مسلمان دارای جایگاه برجسته‌ای است که باید این جای وی محفوظ باشد و نباید به ابزاری برای تجارت دیگران قرار گیرد اما در زمان لازم در جایی که می‌تواند با حفظ شأن خود نقشی را ایفا کند و تحولات سیاسی را ایجاد کند می‌تواند با حفظ جایگاه وارد عرصه شود.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به زمان شناسی حضرت معصومه(س) عنوان کرد: این بانو در تحولات با شناخت کامل فعالیت می‌کردند و ایشان در هنگامی که در منزل پدر بودند مباحث علمی را دنبال می‌کرد و در زمانی هم که تشخیص دادند برای یاری برادر به سمت ایران حرکت کردند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فر هنگ اسلامی افزود: همین عمل به وظیفه و از جان گذشتگی حضرت معصومه(س) موجب شد تا خداوند به ایشان عنایت داشته باشد و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشند و پس از رحلت در قم این شهر مرکز توجه شیعیان قرار گرفت و به مرور زمان حوزه علمیه از نجف به قم وارد شدو و این شهر مرکز تشیع و اسلام شناسی قرار گرفت.
 
 
انتهای پیام/
 

 

برچسب ها: قم ، حضرت ، معصومه ، شناخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.