کارشناس اقتصادی:

حفظ ثبات ارز در کشور کار دشواری است

تک نرخی شدن ارز کار بسیار دشواری است به این علت که ما روند دائمی در ارتباط با دنیا نداریم لذا انجام این کار نیاز به کارشناسی دارد

لطفعلی بخشی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص بسترهای مورد نیاز جهت تک نرخی شدن ارز گفت: با توجه به مشکلاتی که در اقتصاد ما در حال حاضر وجود دارد از جمله مشکلات ساختاری، روابط ضعیف با کشورهای دیگر منجر به کاهش صادرات می‌شود.

وی افزود: در واقع هنگامی که درآمدهای ارزی ما روند دائمی ندارد و ما نمی توانیم به تداوم این روابط مطمئن باشیم پس مطمئناً حفظ ثبات ارز در کشور بسیار سخت است.

لطفعلی بخشی ادامه داد: اگر بخواهیم از این شرایط خارج شویم و روبه‌ بهبودی حرکت کنیم باید سعی کنیم روابط خود را دنیا به صورت متداوم ادامه دهیم و همچنین اقتصاد را از وضعیت تک محصولی خارج و یک اقتصاد ملی ایجاد کنیم.

وی در ادامه در خصوص اقتصاد ملی اظهار داشت: اقتصاد ملی به گونه ای است که تک محصولی نباشد و بتواند تولیدکننده باشد و علاوه بر رفع نیازهای خود صادرات خوبی هم داشته باشد و این اقتصادی است که در مرحله تکامل قرار دارد و می تواند روبه پیشرفت در حرکت باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، ارز ، نرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار