دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: سال گذشته حدود 18 میلیون و 800 هزار تن صادرات سیمان داشتیم که عراق میزبان 57 درصد از کل سیمان صادراتی ما بود از این رو زمانی که این کشور با مشکلی مواجه شود، صادرات ما نیز با مشکل مواجه می‌شود.

عبدالرضا شیخان  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در تیرماه به دلیل مصادف شدن با ماه رمضان بازارهای صادراتی (عمده صادرات سیمان به کشورهای هم جوار ) با افت مواجه شد، اظهار داشت: هم‌چنین در مرزهای عراق به دلیل مشکلات امنیتی صادرات به مشکل برخورد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: البته هم‌اکنون بارصادراتی به سمت عراق می‌رود ولی میزان آن از برآوردها کمتر بوده و این بازار کمی با ابهام مواجه شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته کل سیمان صادراتی به 24 کشور حدود 18 میلیون و 800 هزار تن بود که 57 درصد از این میزان مربوط به کشور عراق می‌شد.

شیخان ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد عمده صادرات سیمان ایران به کشور عراق است از این رو در صورتی که این کشور با مشکلی مواجه شود روی صادرات سیمان ایران تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه، با این وجود میزان صادرات مناسب است گفت: اعتقاد داریم اگر مصارف، پروژه‌ها و ساخت وساز داخلی رونق گیرد، صادرات 18 میلیون تنی سیمان متناسب است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: البته هدف گذاری ما برای امسال صادرات 20 میلیون تنی بود ولی با توجه به شرایط موجود 18 میلیون تن هم مطلوب به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیمان ، صادرات ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار