با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور، بزرگترین و مجهزترین مجموعه تولیدی ظروف پلی پروپیلن به روش IML کشوردر تبریز بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  کشور درآیین افتتاح این مجموعه گفت: تلاش می شود سهم صنعت و معدن در اقتصاد کشور از 2/37 به 42 درصد برسد .

سرقینی افزود: یکی از مهم ترین اهداف وزرات صنعت و معدن در حمایت از صتعت گران بهبود فضای کسب و کار است.

وی با اشاره به برخی از عمده ترین مشکلات صنعت گران از جمله کمبود نقدینکی و عدم همکاری بانکها در ارائه تسهیلات  گفت: بانکها معوقات سنگینی دارند که از این معوقات 15 درصد سهم صنعت و معدن می باشد.

وی افزود: وزارت صنعت و معدن کشور طی مذاکرات خود با بانکها تلاش کرده تا 60 درصد منابع و تسهیلات بانکها در اختیار صنعت گران قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  کشور با بیان اینکه طی سالهای اخیر 10 رتبه فضای کسب و کار کشور در دنیا افزایش یافته است، اظهار کرد: بهبود فضای کسب کار و رفع موانع تولید از محورهای اساسی اهداف وزارتخانه صنعت و معدن می باشد که این وزرتخانه تلاش کرده طی لایحه که به مجلس ارائه کرده گامهای اساسی در این زمینه بردارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 40 درصد تولید ناخالص داخلی بر عهده صنعت گران است تصریح کرد: بهبود فضای کسب در دنیا یکی از مهم ترین عوامل جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی می باشد. دخالت کمترما در امور صنعت گران و حمایتهای مختلف دولت می تواند کشور را در رتبه های بالا صنعت دنیا قرار دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  کشوراظهار کرد: در حال حاضر سرمایه گذاری های خارجی در کشور نیم میلیارد دلار است که تلاش می شود با بهبود فضای کسب و کار تا سال 96 این رقم به 3 میلیارد دلار در سال برسد.

گفتنی است: همزمان با هفته دولت با حضور معاون وزیر صنعت و معدن کشور و رئیس سازمان صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی  علاوه بر افتتاح بزرگترین و مجهزترین مجموعه تولیدی ظروف پلی پروپیلن به روش IML در کشوراز توسعه 3 طرح صنعتی ( طرح توسعه کن تایر، طرح توسعه تک تایر، وطرح توسعه واحد صنعتی آرمان باز شو) بهره برداری شد.

به گفته سید صادق محمودی رئیس هیت مدیره مجموعه تولیدی ظروف پلی پروپیلن ،این واحد تولیدی با اعتبار بالغ بر 8 میلیارد تومان در زمین اجاره 5 هزار متری احداث گردیده است که با دارا بودن 8 خط تولید آلمانی و 38 جفت قالب ظروف متنوع و متداول جهت بسته بندی انواع مواد غذایی ، لوازم بهداشتی و هزاران نوع کالای دیگر ، بزرکترین و مجهزترین مجموعه تولیدی ظروف پلی پروپیلن به روش IML در کشورمی باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.