سمنان/

کاهش یک میلیون تنی تولید علوفه در مراتع کشور بر اثر خشکسالی

مراتع کشور ظرفیت تولید 10 میلیون و 700 هزار تن علوفه دارند که بر اثر خشکسالی درازمدت این میزان امسال به 9 میلیون و 500 هزار تن کاهش یافته است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان؛ مدیرکل مرتع سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور گفت:خشکسالی امسال تولید علوفه در مراتع کشور را بیش از یک میلیون کاهش داده است.

سیدعلی خلیل‎پور ادامه داد: مراتع کشور ظرفیت تولید 10 میلیون و 700 هزار تن علوفه دارند که بر اثر خشکسالی درازمدت این میزان امسال به 9 میلیون و 500 هزار تن کاهش یافته است.

وی از برنامه تهیه طرح‎های مرتعداری در سال جاری خبر داد و گفت:برای فعال سازی طرحهای مرتعداری قریب 70 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

خلیل‎پور مشارکت بهره برداران در اجرای طرح‎های مرتعداری با رویکرد اقتصادی و تامین معیشت بهره برداران را از برنامه های امسال این سازمان برشمرد و افزود: در این عرصه تولید محصولات فرعی مرتعی برای بهبود معیشت مرتعداران و بهره برداران مد نظر است.

وی گفت: سالانه چهار هزار تن محصولات فرعی مرتعی در کشور تولید می شود که شامل باریجه، وشق، آنغوزه، وشا و ... است.

خلیل‎پور از وجود 500 تا 600 گونه گیاه داروئی و مرتعی در کشور خبر داد و افزود: بخش از این گیاهان خواص داروئی و اقتصادی بالایی دارند.

مدیرکل مرتع سازمان جنگل‎ها،مراتع و آبخیزداری گفت: 40 میلیون هکتار از مراتع کشور مستعد رویش گیاهان داروئی و صنعتی نظیر باریجه و ... است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.