مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: توان و تخصص جامعه‌شناسان برای طراحی لباس در آذربایجان غربی به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، جمشید اسعدی در آئین اختتامیه نخستین جشنواره مد و لباس اسلامی که در تالار وحدت مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: از توان و تخصص جامعه‌شناسان برای طراحی لباس باید استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره از اساتید جامعه‌شناسی و روانشناسی استفاده شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه لباس نماد هویت ملی و شخصیت افراد است، در طراحی، دوخت و عرضه آن باید فاکتورهای اجتماعی و فرهنگی را مورد توجه قرار داد.

اسعدی برگزاری دوره‌های آموزشی برای طراح‌های لباس جهت برگزاری این جشنواره را مورد اشاره قرار داد و گفت: 25 طراح از سراسر استان برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند، که دوره‌های آموزشی توسط مربیان طراحی دوخت، اساتید روانشناسی و جامعه‌شناسی برای آنها برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه کمیته مصلحت‌اندیشی برای انتخاب آثار مناسب جهت ارائه در این جشنواره تشکیل شد، ادامه داد: مدیرکل حوزه علمیه استان، مدیریت امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از کارشناسان در جلسات این کمیته شرکت کردند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: طبق اظهارات دفتر امور بانوان استانداری، بانوان شرکت‌کننده در نمایش زنده لباس به نمونه‌های چادر توجه خاصی داشته‌اند، بنابراین باید برای عرضه و معرفی البسه دینی و اسلامی در جامعه گام برداشت.

وی تشکیل جلسه‌ای با مشارکت کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی را مورد توجه قرار داد و گفت: مولفه‌‌هایی مانند نو و بدیع بودن آثار و همچنین کپی نبودن از لباس‌های غربی و امثالهم را مورد توجه قرار دادند.

اسعدی با اظهار به اینکه 190 اثر برای شرکت در این جشنواره عرضه شد، بیان داشت: در پنج حوزه اعم از لباس بومی و محلی، لباس اجتماعی، مجلسی، مذهبی و اسلامی آثار مختلفی به دبیرخانه ارائه شد، که از بین آنها داوران آثار شاخص را انتخاب کردند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با حمایت معاون امنیتی و سیاسی استانداری این جشنواره در سطح بالایی برای نخستین بار در این استان برگزار شد، که به طور قطع نقاط ضعف و قوت زیادی داشته است.

برچسب ها: برای ، آموزش ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.