مدیر جهاد کشاورزی چایپاره از خرید 5 هزار و 500 تن گندم از گندمکاران این شهرستان خبر داد.

حبیب‌الله علیلو در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: از آغاز فصل برداشت تا کنون 5 هزار و 500 تن گندم از گندمکاران این شهرستان خریداری شده است.

وی به میزان برداشت گندم از مزارع آبی و دیمی این شهرستان اشاره کردو گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 17 هزار تن گندم از مزارع برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی چایپاره با اشاره به سطح زیر کشت گندم در سال زراعی چایپاره خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری 6 هزار و 900 هکتار گندم کشت شده بود که از میزان 3 هزار و 400 هکتار را زمین‌های آبی و 3 هزار و 700 هکتار نیز اراضی دیم بود.

علیلو به فعالیت چهار مرکز خرید گندم در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این مراکز از آغاز فصل برداشت تا کنون به صورت شبانه‌روزی آماده تحویل گندمکاران این شهرستان هستند.

وی به میزان برداشت گندم در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته 20 هزار تن از مزارع آبی و دیمی این شهرستان برداشت شده بود که امسال به دلیل خشکسالی و سرما‌زدگی 3 هزار تن کاهش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی چایپاره عمده محصولات کشاورزی برداشت شده را در این شهرستان گندم، تخم‌ آفتابگردان، کدو و محصولات باغی هسته‌دار عنوان کرد.

وی به ظرفیت انبارهای گندم سازمان تعاون روستایی چایپاره اشاره کرد و گفت: ظرفیت انبارهای نگهداری گندم در این شهرستان 8 هزار تن است.

مدیر جهاد کشاورزی چایپاره خاطرنشان کرد: تمام تمهیدات لازم برای پرداخت پول گندم کشاورزان انجام شده و مبلغ آن در اسرع وقت به آنها طبق سنوات گذشته در حساب عامل بانک سپه واریز می‌شود.

به گزارش فارس، چایپاره از شهرهای شمالی آذربایجان‌غربی بوده و 40 هزار نفر جمعیت دارد که عمده اشتغال آن کشاورزی است.

برچسب ها: کشاورزان ، جهاد ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.