معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به قدرت و اثرگذاری ایران اسلامی در معادلات و مناسبات جهانی برای ترسیم نقشه راه انرژی جهان نمی توان جمهوری اسلامی ایران را نادیده گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران؛ علی‌اکبر صالحی عصر چهارشنبه در آیین دهمین همایش بین‌المللی انرژی افزود: برگزاری این همایش با توجه به سمت و سوی تحولات در صحنه جهان از اهمیت بسزایی برای کشورمان برخوردار است چراکه در آستانه فصلی نو در تاریخ حضور ایران اسلامی در عرصه روابط منطقه ای و فرامنطقه ای هستیم و جای آن است که از چشم‌اندازی کلان و فراگیر به تبیین و تشریح مختصات این شرایط بپردازیم.
 
وی ادامه داد: بدون تردید هرگونه اهمال و بی‌تحرکی در این فضای جدید به‌منزله نادیده گرفتن سهم کشورمان در ترسیم نقشه راه فردا و به‌مثابه عدم توجه به‌ضرورت تأمین حداکثری منافع ملی و مصالح عالی جمهوری اسلامی ایران تلقی خواهد شد.
 
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: نباید از نظر دور داشت که پس از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی این وسوسه در ذهن و نیت تصمیم سازان ایالات‌متحده امریکا رشد یافت تا در مسیر تحکیم پایه‌های هیمنه نظام تک‌قطبی در جهان بکوشند. دستمایه و ابزار ایالات‌متحده امریکا برای دستیابی به هدف یادشده گسترش دامنه نفوذ اقتصادی، تحکیم ستون پایه‌های قدرت نظامی و ایجاد چتر گسترده رسانه ای در سطح جهانی است.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
برچسب ها: برای ، ترسیم ، انرژی ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار