رئیس سابق جهاد دانشگاهی کشور گفت: چیزی که موجب افت دانشگاه می‌شود این است که فعالان سیاسی دانشگاه به سمت سیاسی‌کاری پیش روند، در صورتی که این فعالیت‌ها باید در جهت رفع نیازهای علمی کشورمان باشد.

"محمدحسین یادگاری" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی، اظهارداشت: چنین تاکید‌هایی از سوی مقام ولایت اهمیت حرکت پژوهشگاه‌ها و مراکزی علمی به سوی فعالیت‌هایی که تولید ثروت می‌کنند را دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: اگر بستر چنین فعالیتی در دانشگاه فراهم نباشد جایگاه مراکز علمی تبدیل به فعالیت‌های سیاسی خواهد شد و فعالیت اصلی که همان حفظ ارزش علم است رو به فراموشی می‌رود.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی کشور اظهار داشت: به گونه‌ای فعالیت‌های علمی دانشگاه را پیش ببریم تا خاطره سال‌های دوران اصلاحات و همچنین فتنه 88 که جریان مخالف نظام بود را فراموش کنیم.

یادگاری با اشاره به سخنان رهبری و علاقه به فعالیت دانشجو‌یان در مسائل سیاسی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکید به فعالیت سیاسی دانشجوها داشتند، اما فعالیتی که در جهت منافع آمریکا و اسرائیل نباشد اگر انتقادی از دولت دارند در راستای حفظ آرمان‌های انقلاب و نظام باشد مقام معظم رهبری نیز هیچ‌گاه با این نوع فعالیت سیاسی دانشجویان مخالفتی نداشتند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آن چیزی که موجب افت دانشگاه می‌شود این است که فعالان سیاسی دانشگاه به سمت فعالیت سیاسی پیش روند در صورتی که این فعالیت‌ها باید در جهت رفع نیازهای علمی کشورمان باشد و وزیری سکان وزارت علوم تحقیقات و فناوری را به عهده گیرد که بستر را برای فعالیت علمی باز کند، قطعا از فعالیت فعالان سیاسی تندرو جلوگیری می‌شود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه ، فتنه ، رهبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.