دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه جمعیت‌‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر تعهد کرده‌اند همسو با حقوق بشردوستانه و صلح‌دوستی فعالیت کنند، اظهارداشت: هیچ صدایی در منطقه برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و عراق به گوش نمی‌رسد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، سید احمد موسوی در همایش مدیران ستادی و عامل استانهای جمعیت هلال‌احمر با اشاره به حوادث اخیر منطقه گفت: وقتی جمعیت‌ها نام مقدس هلال‌احمر و صلیب‌سرخ را با خود دارند باید اصول بشردوستانه و صلح و دوستی را همواره مدنظر داشته باشند این در حالی است که در حوادث اخیر منطقه جز ایران مابقی کشورها و کشورهای عربی آلوده نگاه‌های سیاسی شدند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه کمترین کارکرد را در دفاع از مردم مظلوم منطقه از سوی سایر کشورها شاهد بودیم، اظهارداشت: اکنون زنان و کودکان به بدترین شکل در عراق و فلسطین مورد ستم و در معرض بدترین فجایع قرار می‌گیرند و از سویی شاهد بدترین ضربه‌ها به اسلام از سوی گروه‌های تکفیری هستیم و متاسفانه در منطقه هیچ صدایی برای دفاع به گوش نمی‌رسد.

وی با تاکید بر فعالیت بیشتر هلال‌احمر ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و عراق و پرهیز از سیاست‌زدگی تصریح کرد: بر این اساس وظیفه داریم تا درد مردم مظلوم منطقه را به گوش جهانیان برسانیم.

موسوی همچنین به موضوع زلزله‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: باید در مدیریت بحران به طرح‌ریزیهای روشن از شرایط منطقه خود برسیم و از سویی با تعاملات بین بخشی موثر و کارآمد همواره در انجام فعالیتها و برنامه‌ریزی‌ها در حوادث هماهنگ باشیم.

وی با تاکید بر رفع دغدغه‌های درون‌ سیستمی در مدیریت حوادث و بحران،افزود: بهره‌مندی از نقشه‌راه تکلیف ما را در برابر حوادث مشخص می‌کند و بر این اساس مدیران عامل استانها باید طرحهای خود را در این زمینه آماده کرده و به تصویب برسانند.

موسوی همچنین به امدادرسانی در زلزله اخیر ایلام اشاره و عنوان کرد: باید از مسئولان و زحمتکشان سازمان امداد و نجات که از ساعات نخست حادثه در منطقه حضور داشتند و از امدادرسانی خوب و خالصانه در این حادثه تشکر کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: غزه ، هلال احمر ، صلیب سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار