مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به رغم خشکسالی و سرمازدگی شدید مزارع گندم طی سال زراعی جاری، خرید تضمینی این محصول نسبت به سال قبل 35 درصد افزایش یافته است

محمد صبور بیلندی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان اینکه خرید گندم در این استان هم اکنون به 275 هزار تن رسیده ، افزود: این در حالی است که خشکسالی و سرمای شدید در سال زراعی گذشته باعث از بین رفتن 100 درصدی مزارع گندم دیم و خسارت 30 درصدی به مزارع گندم آبی شد.
وی گفت: علاوه بر خرید انجام شده حدود 15 هزار تن بذر گندم توسط تولیدکنندگان تحویل مراکز تولید بذر شده و 45 هزار تن از محصول تولیدی هم به عنوان بذر خود مصرفی، توسط کشاورزان برای کشت سال زراعی جدید نگهداری شده است.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عمده خرید را مربوط به شهرستانهای مشهد، چناران، فریمان و تربت جام ذکر کرد و افزود: این شهرستان ها در تولید و خرید گندم نسبت به سایر مناطق استان موفقیت بیشتری داشته اند.

صبور بیلندی، سیاست دولت در اعلام به موقع قیمت ها و اطمینان کشاورزان از فروش محصول با قیمت مناسب، افزایش مراکز خرید گندم و دسترسی آسان کشاورزان به این مراکز را از جمله علل موفقیت در خرید گندم طی سال جاری برشمرد

انتهای پیام//

برچسب ها: خرید ، گندم ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.