معاون ورزش همگانی وزرات ورزش و جوانان گفت: بدون شک نگاه جسمانی به ورزش همگانی رسیدن به حس امید و آرزو است و بطور قطع تا سال 1404 به سطح خبری از بسط ورزش همگانی در بین اقشار مختلف جامعه دست می‌یابیم.

غلامرضا شعبانی بهار، معاون ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص فواید این رشته و تلاش برای نهادینه ساختن آن، به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بدون شک تلاش می‌کنیم 10درصد ورزش همگانی به نشاط منتهی گردد زیرا هدف از ترویج ورزش همگانی ایجاد شادابی، طراوت در بین افراد جامعه است.

وی در ادامه افزود: برای نمونه وقتی یک تیم در مسابقات ورزشی شرکت می‌کند و قهرمان می‌شود بدون شک به نشاط و شادابی منتهی می‌گردد. روی آوردن به ورزش همگانی باعث ایجاد طراوت و افزایش نشاط  می‌گردد و در کل باعث یک واکنش انبساطی می‌گردد حسی که هیچ ورزشکاری در طول دوره ورزش آن را پیدا نمی‌کند.

شعبانی بهار سپس به فواید این رشته پرداخت و تصریح  کرد: به نظر من هر کسی که در زندگی فردی نشاط و شادابی داشته باشد در زندگی‌اش دغدغه‌ای نخواهد داشت در همه دنیا هدف رسیدن به آرامش و نشاط است و همه مردم دنبال رسیدن به حس امیدواری هستند. باید نگاه ما جهانی باشد زیرا نگاه جهانی مردم دنیا رسیدن به امیدواری است.

معاون ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص ترویج ورزش همگانی اذعان کرد: به نظر من وقتی این رشته نهادینه شود باعث تندرستی در سطح جامعه می‌شود و یک نوع امر به معروف به حساب می‌آید.

وی در ادامه به هدف نهایی ورزش همگانی اشاره و تاکید کرد: هدف از ورزش همگانی ارتقا سطح تندرستی و نشاط همگانی است که در نظر داریم تا سال 1404 شمسی به سطح بالایی از ورزش همگانی دست یابیم.

شعبانی بهار به اجرا برنامه‌های جدید این حوزه در راستای ترویج ورزش همگانی اشاره و عنوان کرد: اکنون همه به درجه بالایی از آگاهی دست یافته‌اند و قرار است در آینده یک معاونت همگانی را بوجود بیاورین و پس در ایام نوروز 94 یک جشنواره بزرگ در سطح روستاییان برگزار کنیم که امیدواریم باعث ایجاد تحول و توسعه این رشته شود.

معاون ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان به بودجه تخصیص یافته این رشته اشاره کرد و گفت: 15 میلیارد بودجه برای ترویج ورزش همگانی اختصاص داده شده است که بطور قطع این بودجه صرف توسعه ورزش همگانی در بین اقشار می‌گردد ما اگر فدراسیون‌ها را مدنظر قرار دهیم وقتی به فوتبال 7 میلیارد بودجه اختصاص یافته است معادل 700 میلیون به همگانی تخصیص یافته، برای فدراسیون کشتی 6.5 میلیارد بودجه در نظر گرفته شده به طور حتم 650 میلیون به امر همگانی داده شده در بسکتبال وقتی 2 میلیارد اختصاص یافته 2.2 میلیون به همگانی اختصاص داده شده است.
 
وی در ادامه به فعالیت ترویج ورزش همگانی در استان‌ها پرداخت و افزود: برای ترویج و نهادینه کردن ورزش همگانی در استان‌ها فعالیت فراوانی صورت گرفته است که بودجه‌ای معادل 100 میلیون برای 31 استان تعیین شده است که امیدوارم بودجه برای این امر کافی باشد.
 
شعبانی بهار ادامه داد: در 7 استان کشور انجام ورزش همگانی، آزمایشات و معاینات به صورت رایگان بوده و وضعیت این استان‌ها خوب ارزیابی شده است که می‌توان به خراسان رضوی، همدان، مرکزی، مازندران اشاره نمود.
 
معاون ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص ترویج ورزش همگانی در بین مدارس هم عنوان کرد: جلسات متفاوت و مختلفی با مسئولان آموزش و پرورش تشکیل داده‌ایم با مکاتبتی که با ثانی معاون وزیر آموزش و پرورش و گودرزی وزیر ورزش و جوانان داشته‌ایم خواهان ورود به مدارس بوده‌ایم که نشاط را در بین اقشار مختلف جامعه بوجود آوریم تلاش ما بر این یوده که ورزش هنگانی را در بین قشر دانش‌آموز بوجود آوریم که امیدواریم این مسئله تحقق یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: بدون شک همه تلاش ما در راستای ترویج فرهنگ نهادینه کردن ورزش همگانی بوده و در این راستا هر گونه اقدام ویژه‌ای را اجرا می‌کنیم و امیدواریم روحیه شادابی و نشاط و حس سلامتی در بین تمامی اقشار جامعه بوجود آید تا دیگر شاهد رخوت و سستی و بیماری در بین مردم خوب کشورمان نباشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار