نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: امروز می‌بینیم که نطق‌ها زمان بیشتر از حد خودش طی می‌کند و من خواهش می‌کنم که واقعا یک تدبیر جدی‌تری در این رابطه داشته باشیم و این ذهنیت ایجاد نشود که اگرکسی در نطق‌ها و در بیان مطلبی صدای خودش را بالابرده و فریادی بزند حق بیشتری را می‌تواند مطالبه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ حمید رسایی نماینده‌ تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در تذکرشفاهی جلسه‌ علنی امروز (چهارشنبه 5 مرداد)اظهارداشت: با توجه به حرمت آئین‌نامه مجلس و اینکه نمی‌توان بخشی از آن رانادیده گرفت، امروز شاهدیم نطق‌های 5 دقیقه‌ای تبدیل به نطق‌های 7 دقیقه‌ای شده و نطق‌های 7دقیقه‌ای هم تبدیل به 7 دقیقه‌ای شده است.

عضو کمیسیون اصل90 در ادامه افزود: تدبیری که آقای بذرپاش به آن اشاره کردند جایی ندارد و نمی‌شود نماینده‌ای که خواهان حمایت و دفاع از نمایندگان است ناخواسته بخواهد از حق خودش بیشتر استفاده کند و از حق مجلس و ساعتی که برای وی تنظیم شده بیشتر استفاده کند.

وی تصریح کرد: وظیفه‌ای را دبیران در آئین‌نامه 23 دارند که باید این زمان را تنظیم کنند و مصوبات جلسه را رعایت کنند زیرا عدم رعایت آن نتیجه‌ی بسیار بدی خواهد داشت و امروز می‌بینیم که نطق‌ها زمان بیشتر ازحد خودش طی می‌کند و من خواهش می‌کنم که واقعا یک تدبیر جدی‌تری در این رابطه داشته باشیم و این ذهنیت ایجاد نشود که اگرکسی در نطق‌ها و در بیان مطلبی صدای خودش را بالابرده و فریادی بزند حق بیشتری را می‌تواند مطالبه کند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: 35 سال از جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد دستاوردهای بسیار زیادی در دولت‌های مختلف به دست آمده اما می‌بینیم که گاهی عباراتی به کار برده می‌شود که گویی هیچ اتفاقی در انقلاب اسلامی و هیچ تلاشی توسط مسئولین نشده است پس باید نقد منصفانه و سازنده باشد.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر رسایی اظهار داشت: این تذکر وارد بود و امیدواریم که دوستان ما در مدیریت جلسه و هم همکاران محترم که نطقی را ایراد می‌کنند رعایت کرده و دوستان نیز برای حفظ شأن همکاران ارجمند از دادن تذکر خودداری کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نطق ، مجلس ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار