بیش از 210 نفر از نمایندگان مجلس با امضای بیانیه‌ای از پیشبرد صنایع دفاعی کشور حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ ضرغام صادقی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 5 شهریورماه ) مجلس شورای اسلامی، بیانیه 210 نفر از نمایندگان مجلس در دفاع از پیشبرد صنایع دفاعی کشور را قرائت کرد.
 
در این بیانیه آمده است:

به موجب بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: «باید همه مغزها به کار بیفتد تا خودمان هر چیزی را که احتیاج داریم، بسازیم، خدا با شماست و این بزرگترین پشتوانه است» صنعت دفاعی کشور در تحقق دو راهبرد اصلی یعنی بومی کردن تجهیزات نظامی و تولید تسلیحات راهبردی براساس مقتضیات نوین حاکم بر جنگ‌ها و تهدیدات جدید موفقیت‌های افتخارآفرینی را کسب کرده است که بر این اساس آمادگی، کارآمدی و قدرت برتر دکترین صنعت دفاعی را پس از جنگ تحمیلی رقم می‌زند.
 
با پیشرفت‌های صنعت دفاعی ما جهان شاهد این بود که نه تنها تحریم‌ها اثری بر روند رشد و توسعه این صنعت نداشت بلکه با هر تحریم، عرصه دیگری از تحریم‌شکنی در صنعت دفاعی میسر شد.

 تولید موشک‌های با برد و دقت بالا، تولید و پرتاب ماهواره‌برها، ساخت ناوهای سطحی و زیر سطحی، پهبادهای با قابلیت برتر و همه و همه در زمانی شکوفا شدند که قطعنامه‌های تحریم یکی پس از دیگری صادر می‌شد.
 
رشد صنعت دفاعی علاوه بر تأمین نیاز نیروهای مسلح و اقتدار دفاعی و شکستن تحریم‌های ظالمانه، نمونه‌ای موفق از مدیریت ارزش‌مدار و ولایی در عرصه صنعت و فناوری و اقتصاد مقاومتی و ایجاد چشم انداز روشن و امید به آینده با روحیه خودباوری و فرهنگ بسیجی است.
 
ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تلاش‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سایر نیروها در عرصه صنعت دفاعی که از مصادیق قدرت ملی می‌باشد، قدردانی نموده و حمایت همه‌جانبه خود را از طراحی، ساخت و تولید سامانه‌های دفاعی به منظور تجهیز و تقویت بنیه دفاعی کشور اعلام می‌داریم.

 امیدواریم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا، با دیده‌بانی مستمر فناورانه تهدیدات به طور پیشگیرانه در ایجاد و توسعه صنایع دانش بنیان دفاعی با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و صنعتی افتخارات خود را تداوم بخشیده و همواره در برتری منطقه‌ای و رتبه‌های جهانی موفق باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار